نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد نفوذ ثروتمندان در انتخابات این کشور نشانه این است که دموکراسی واقعی در آمریکا وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفت دموکراسی در این کشور سلطه ثروتمندان و شرکتهای بزرگ است و ما این را نمی پذیریم.

نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات در سخنرانی تبلیغاتی خود گفت: در آمریکا به علت نفوذ ثروتمندان در انتخابات دموکراسی واقعی وجود ندارد.

برنی سندرز گفت در کشور بزرگ و مهم آمریکا، یک دهم درصد از جمعیت به اندازه نود درصد بقیه مردم ثروت و درآمد دارد. بیست نفر از ثروتمندترین افراد در آمریکا ثروتی بیش از مجموع ثروت یکصد و پنجاه میلیون آمریکایی دارند.

سندرز درباره منابع آبی به عنوان یکی از مهمترین منابع برای آمریکا و جهان گفت: نباید منابع آبی در آمریکا و دیگر جاهای جهان با روش فرکینگ برای استخراج گاز آلوده و مسموم شود. بنابراین اگر رئیس جمهور شوم، حفاری به روش فرکینگ را ممنوع اعلام می کنم. در حالیکه موضع هیلاری کلینتون به شدت در حمایت از فرکینگ است.

سندرز در ادامه درباره فساد نظام انتخاباتی آمریکا و نفوذ ثروتمندان در آن گفت: دموکراسی به این معناست که هر کسی یک حق رای داشته باشد و به اندازه آن در انتخابات تاثیرگذار باشد نه اینکه میلیاردرها انتخابات را با پول خود بخرند. دموکراسی به معنای این نیست که شرکتها و میلیونرها و میلیاردرها نهصد میلیون دلار برای انتخابات خرج کنند. این دموکراسی نیست بلکه سلطه ثروتمندان و شرکتهای بزرگ است و ما این را نمی پذیریم.

برنی سندرز درباره کشته شدن سیاهپوستان به دست پلیس آمریکا هم گفت اکثریت قریب به اتفاق افسران پلیس آمریکا انسانهای پرتلاشی هستند و کار بسیار سختی دارند اما واقعیت دیگر این است که مثل هر مسئول دولتی، اگر افسر پلیسی قانون را نقض کند، باید پاسخگو باشد و مواخذه شود. همچنین ما باید ادارات پلیس را غیرنظامی کنیم. نیروی پلیس باید نماینده واقعی تنوع جمعیتی محل خدمت خود باشد. همچنین باید به مالکیت شرکتهای خصوصی بر زندانها در آمریکا پایان داده شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
با این سخنان سندرز کاملا موافقم اما خود او هم مطمئنا اگر رای بیاورد تسلیم نظام سرمایه داری میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
نه تنها دموکراسی وجود ندارد بلکه حقوق بشر نیز رعابت نمی شود، در سال گذشته چند نفر سیاه وست بر اثر خشونت پلیس کشته شدن؟ وضع فجیع زندانیان گوانتامو، حمله هواپیماهای بدون سرمشین آمریکا به مرد افغانستان ، پاکستان و دهها نمونه دیگر.
آخرین اخبار