ویژه برنامه شبهای فوتبالی امشب از ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن رفت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان برنامه شبهای فوتبالی ویژه بررسی مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر با اظهار شگفتی از کیفیت بالای دربی ۸۲ پایتخت آغاز شد.

سپس جدول رده بندی لیگ برتر و برنامه بازی های هفته آینده مرور شد.

سوال پیامکی:

دلایل جذابیت شهرآورد ۸۲؟
۱) شانس یکسان قهرمانی هر دو تیم
۲) استقبال خوب تماشاگران
۳ تفکرات هجومی هر دو تیم
۴) توجه بیشتربه مسائل فنی نسبت به حاشیه

همه چیز تحت تاثیر دربی شگفت انگیز

خلاصه بازی سپاهان - استقلال اهواز به نمایش درآمد.

کنفرانس بازی:
بختیاری زاده: خط جلو عمق دفاع را از سپاهان گرفتیم. متوجه نشدم توپ کلاه کج گل شد یا نه.

استیماچ: برایم جالب است که هیچ تیمی استقلال اهواز را راحت نبرده است. من از بازیکنانم راضی هستم چون تا آخرین لحظه تلاش کردند.

خلاصه بازی راه آهن - ذوب آهن پخش شد.

کنفرانس بازی:
گل محمدی: ما میل بیشتری به پیروزی داشتیم. دفاع حریف خیلی فشرده بود و ما نتوانستیم زیاد موفق باشیم. روی یک غافلگیری گل خوردیم.

توپالیدیس: در ۲بازی گذشته سه گل به ثمر رساندیم که از آمار قبلی تیم خیلی بهتر است. وقتی تیم در انتهای جدول است، شانس هم کم می شود.

سپس خلاصه بازی استقلال خوزستان - نفت پخش شد.

کنفرانس بازی:
ویسی: حساسیت مانع از خوب شدن بازی شد. روی ضربات ایستگاهی موقعیت خلق کردیم اما به گل نرسیدیم. متاسفانه تعویض های ما خوب نبودند.

منصوریان: پیش بینی بازی مستقیم را کرده بودیم. برای لذت بردن هواداران بازی کردیم. با مالکیت بازی می توانستیم به گل برسیم. تیم آقای ویسی به ساختار خوبی رسیده است.

نخستین مهمان برنامه، جلال چراغپور بود.

چراغپور برانکو و مظلومی را مربیان صاحب روش دانست و گفت: تیم پرسپولیس از درون نشانه هایی از حضور یک مربی مانند برانکو یا قلعه نویی یا فیروز کریمی بروز می دهد.

در ادامه گزارشی از حال و هوای طرفداران شهرستانی سرخابی ها که شب قبل از دربی را در کنار ورزشگاه سپری کرده بودند به نمایش درآمد.

چراغپور در ادامه افزود: هر دو تیم ۴-۴-۲ بازی کردند اما تیم پرسپولیس چهار هافبک در یک خط داشت که بر سه هافبک آبی پوش مقابلشان پیروز شدند.
استراتژی آقای مظلومی شاید حفظ شرایط جدول بود اما برانکو به برد امروز نیاز داشت. البته در فوتبال یک سوم مسائل از دایره پیش بینی و کنترل و تحلیل های ما خارج است و فقط به اتفاقات برمیگردد.

جلال چراغپور در خصوص جابر انصاری گفت: جابر چیزی بین هافبک همه جا رو و مهاجم عقب آمده است و تا کنون خرید بسیار خوبی برای استقلال بوده اما امروز مظلومی به ویژگی های عادل شیحی نیاز داشته که او را در ترکیب قرار داده است.

برانکو ایوانکوویچ در تماسی تلفنی اظهار داشت: تشکر می کنم از شما. بسیار خوشحالم که با این تماشاگران، یک بازی زیبا خلق شد. بابت عدم حضور در برنامه از شما عذرخواهی می کنم. ما در ابتدای فصل مشکلات زیادی داشتیم. اساس کار ما اعتقاد به این بازیکنان و هدف تعیین شده در باشگاه بود. الان به نقطه ایرسیدیم که از آغاز فصل به دنبال آن بودیم و باید چهار هفته دیگر هم به تلاشمان ادامه دهیم. این بازیکنان برای ما زحمت کشیدند و تا جایی که ممکن باشد با همین ساختار پیش می رویم.

برانکو درباره رمز بازی های بدون شکست تیمش گفت: کار بزرگی است که بازیکنان ما انجام دادند و آنها این خوشبینی را ایجاد کردند. پس از باخت به ذوب آهن تیم آخر جدول شدیم اما همان روز به رسانه ها هم گفتیم که تنها انگیزه مان جنگیدن برای کسب قهرمانی است.

ادامه حواشی قبل بازی به همراه خلاصه نیمه اول مسابقه در بخشی جداگانه پخش شد.

در ادامه چراغپور گفت: وقتی یک سانتر فوروارد در استقلال نیست، این همه ارسال از جناحین چه معنی دارد؟ محور تیم استقلال یعنی دفاع میانی، هافبک دفاعی و مهاجم نوک مشکل داشت.
وی در خصوص مهدی طارمی گفت: یک مهاجم خطرناک و اصطلاحا درشت حرکت است که با هر دو پا زهردار عمل می کند و سرزن هم هست. در صحنه پنالتی البته در مقابل استاد مهار ضربات پنالتی مغلوب جنگ روانی شد .

سپس خلاصه نیمه دوم بازی پخش شد.

چراغپور در ادامه گفت: پرسپولیس با تقسیم نفراتش، اجازه بازیگردانی را به استقلال نداد. این کار یک کار جدید در فوتبال بود و کاملا مشخص است که برانکو روی این نوع بازی در تمرینات کار کرده است.

پرسپولیس در کانال های سمت راست زمین بسیار  حساب شده کار کرد و بارها با حرکات ترکیبی چهار نفره دفاع استقلال را آزار داد.

وی در خصوص تعویض عالیشاه با کفشگری افزود: این تعویض بسیار حرفه ای و درست بود چراکه با نامطلوب شدن آب و هوا ممکن بود هر توپی خطرساز شود و تجمع در جلوی خط دفاع برای پرسپولیس لازم بود.

در ادامه گزارشی از نظرات مردم سایر شهرها درباره شهرآورد پایتخت روی آنتن رفت.

امید عالیشاه دومین مهمان برنامه بود.

عالیشاه در خصوص شرایط تیم گفت: ما از چند هفته پیش لیاقت صدرنشینی را داشتیم. در بازی امروز هم مستحق پیروزی بودیم و خوشحالم که این اتفاق رخ داد. درباره گل دوم، من و مهدی طارمی هم متوجه نشدیم چه کسی گل را به ثمر رساند اما در نهایت موفقیت تیم مهم است.

وی در خصوص نتایج برانکو گفت: اول فصل خیلی انتقادها از تیم ما صورت گرفت و از طرفی با قرعه نامناسبی هم روبرو شدیم. اما با حمایت هواداران و افزایش تحربه بازیکنان، به اینجا رسیده ایم.

عالیشاه با اشاره به یکدلی تمام عناصر باشگاه گفت: این تیم را هادی نوروزی جلو می برد و ما عهدی بسته ایم که با کمک خدا در پایان فصل جام را به روح هادی تقدیم کنیم.

در ادامه فیلم های ارسالی بینندگان برنامه از حال و هوای تماشای دربی یا پس از آن به نمایش درآمد.

کنفرانس مربیان پس از دربی:

مظلومی: بازی خوب و تهاجمی از دو تیم بود. گل دقایق ابتدایی ضربه روحی به ما وارد کرد. شیرازه تیم ما به هم ریخت. ما پر اشتباه بازی کردیم و حریف ما را تنبیه کرد. به تیم حریف تبریک می گویم و از هوادارانمان عذرخواهی می کنم.

ایوانکوویچ: بسیار خوشحال هستیم. شادی بالاتر از برد در این فضا وجود ندارد. همه از این بازی لذت بردند. چیزی که مهم است پیروزی ما و شادی و رضایت هواداران پرسپولیس است. کاملا استحقاق این نتیجه را داشتیم و به رتبه ای که حق ما بود رسیدیم.

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری و سومین مهمان برنامه امشب بود.

وی در ابتدا انتخاب محسن ترکی برای قضاوت دربی را تصکیم درستی از سوی کمیته داوران دانست.

کارشناسی داوری:

پرسپولیس - استقلال:
گل اول پرسپولیس سالم بود و آفساید نبود.
صحنه ای که استقلالی ها معتقد به خطای هند بودند، پنالتی رخ نداد.
خطای پنالتی که به نفع پرسپولیس اعلام شد صحیح بود.
پنالتی مهدی طارمی وارد دروازه نشد و توپ از خط عبور نکرد.
گل چهارم پرسپولیس هم سالم بود و آفساید نبود.
پنالتی اعلام شده برای استقلال هم صحیح بود.
بهتر بود ضربه پنالتی امید ابراهیمی از سوی داور تکرار شود.

در ادامه گزارشی از تماشای دربی توسط عده ای از پیشکسوتان سرخابی به نمایش درآمد.

فرشاد پیوس در تماس تلفنی در خصوص دربی ۸۲ گفت: به هواداران پرسپولیس تبریک میگویم. امروز استقلال هم خوب بازی کرد اما جناح چپ این تیم در مقابل احمدزاده و رضاییان کاری از پیش نبرد و تحت فشار قرار گرفت. پرسپولیس امروز با تمرکز بالا و عالی کار کرد. از طارمی هم باید تشکر کنم که گل چهارم را به محسن مسلمان داد.

آنالیز آماری دربی ۸۲ نشان میداد که علی رغم بیشتر بودن شوت های آبی پوشان، پرسپولیس ۲ برابر رقیب موقعیت خطرناک داشته است. استقلال در این بازی پاس های بیشتری ثبت کرد اما دقت پاس های سرخپوشان بالاتر بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار