استاندار خراسان رضوی گفت: با هدف ساماندهی وضعیت حاشیه شهر مشهد و ارتقا روند خدمات رسانی به شهروندان دو بیمارستان 540 و 320 تختخوابی در مناطق قرقی و پهنه شمال شرق احداث می شود.

آغاز ساخت دو بیمارستان در حاشیه شهر مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جلسه ای که به همین منظور و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری برگزار شد ، با اشاره به سکونت یک سوم از جمعیت مشهد در مناطق حاشیه ای، اظهار داشت: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری ساماندهی این مناطق در قالب ارتقا شاخص های زندگی دردستورکار قرار دارد.

وی افزود: بر همین اساس با برگزاری جلسات تخصصی، ساخت بیمارستان های 540 تختخوابی برای آموزش و درمان و 320 تختخوابی در مناطق قرقی و پهنه شمال شرقی مصوب شد.
رشیدیان جلوگیری از تمرکز بیمارستان ها در مناطق مرکزی شهر را با هدف عدالت در توزیع خدمات و مدیریت بحران های احتمالی مورد تاکید قرار داد و گفت: با بهره برداری از این دو مجموعه بهداشتی-درمانی، بخشی از کمبود تخت های بیمارستانی در مشهد تامین خواهد شد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری برای استقرار خدمات بهداشتی در مبادی ورودی شهرها، اظهار داشت: از جمله علل احداث بیمارستان در مناطق حاشیه شمال شرق مشهد، به دلیل موقعیت جغرافیایی آن به عنوان یکی از ورودی های شهر می باشد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بیمارستان های مذکور طی دو سال باید به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت خانه های راه و شهرسازی و بهداشت و درمان، استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری مشهد، مکان یابی و فرآیند ساخت دنبال می شود.
رشیدیان تصریح کرد: زمین های مذکور از محل اراضی دولتی یا از طریق منابع وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد و از مساعدت های آستان قدس نیز استفاده می شود.
وی افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته برای ساخت این دو بیمارستان 300 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که 150 میلیارد تومان آن از طریق تعریف و فروش پروژه در زمین زکریا توسط دولت تامین می شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: الباغی وجوه مورد نیاز نیز شامل؛ تجهیز و تامین نیروی انسانی با مسئولیت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.
رشیدیان تصریح کرد: شهرداری مشهد مکلف است نسبت به صدور پروانه رایگان برای ساخت این دو مجموعه پس از اخذ مصوبه شورای شهر اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام//



برچسب ها: ساخت ، بیمارستان ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.