درحالی که نهادهای نظارتی به پرونده‌ی تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات دوره آتی فدراسیون فو‌تبا‌ل ورود کرده‌اند، خبرهای ضد و نقیضی به گوش می رسد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان این روزها حاشیه های ضد و نقیض تایید صلاحیت کاندید های انتخابات فدارسیون فوتبال ورواج شایعات و تخریب هدفمند رقبا توسط دیگر کاندیدا با استفاده از رسانه های خودی به گوش می رسد.
 
این درحالی است  که نهادهای نظارتی به پرونده‌ی تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی دوره‌ی آتی فدراسیون فو‌تبا‌ل ورود کرده‌اند.

عزیز محمدی، مصطفی آجرلو، مهدی تاج و شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم 4 کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال منتظر اعلام تایید صلاحیت هایشان و شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل هستند.

پس از آن که عدم تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال به اثبات رسید و طی توافق رییس فدراسیون فوتبال با مجموعه وزارت ورزش برای برگزاری به موقع انتخابات و فرصت گرفتن برای تغیر اساسنامه وتصویب آن در هیات دولت, که نوید و پایان مشکلات اساسنامه ای و ریاست فدارسیون فوتبال را می داد و کمتر از 13 روز تا روز مقرر این انتخابات یعنی ۱۱ اردیبهشت مانده است، تحرکات عجیب و غریبی از سوی برخی کاندیداها دیده می‌شودکه جوانتخابات فدراسیون فوتبال ایران هر روز پیچیده‌تر از گذشته می‌ کند.

همگان شاهد بودند که تا چند روز قبل بحث تعویق انتخابات و احتمال بازگشت کفاشیان به جرگه کاندیداها شنیده‌ می‌شد، ولی از دیروز خبرهای تازه‌تری انتشار یافت؛ اینکه صلاحیت دو کاندیدا از جمع چهار کاندیدای نهایی احراز نشده است ویا کنارگیری یک کاندیدا به نفع دیگری و برگزاری انتخابات با یک کاندیداکه نشانه  انتصابی شدن انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را می دهد.

شایعات یا واقعیت ها ی  برخی رسانه ها؟
این روزها واقعیت هایی وشایعات در برخی رسانه در خصوص انتخابات ورد صلاحیت  کاندید هایی به گوش کمی رسد ودامن زدن آنها به  شایعات قبل از اعلام رسمی مقامات ذی صلاح  در همین خصوص دیروز یکی از خبرگزاری به‌عنوان نخستین رسانه‌ای که خبر از ردصلاحیت‌ها داد،و در این زمینه طی نقل قول از یک مقام آگاه ذی صلاح نوشت: " صلاحیت دو نفر از آنها تایید نشده و به همین دلیل نام‌شان در لیست نهایی قرار نخواهد گرفت و از ورودشان به انتخابات جلوگیری خواهد شد.

ساعاتی بعدتر خبرگزاری دیگری دلایل این ردصلاحیت‌ها را چنین برشمرد: «در حالی که نهادهای نظارتی به پرونده تایید یا ردصلاحیت کاندیداهای انتخاباتی دوره آتی فدراسیون فو‌تبا‌ل ورود کرده‌اند، دو نفر از این کاندیداهای انتخاباتی صلاحیت‌شان به لحاظ شکلی و ماهیتی احراز نشده تا بر این اساس از چهار کاندیدای ثبت‌نا‌می تنها دو نفر مجوز حضور در رقابت انتخاباتی ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل را در 11 اردیبهشت را دارند.
 
این خبر گزاری نوشت: یکی از این کاندیداها به‌دلیل عدم ارایه مدارک ثبت‌نامی به‌صورت کامل و نداشتن سابقه 10سال مدیریتی که یکی از شروط مدنظر برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل است، امکان حضور در انتخابات را نخواهد داشت.ودلیل عدم احراز صلاحیت کاندیدای دیگر انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل نیز این بوده که این فرد به لحاظ سوابق کاری نتوانسته نظر مثبت نهادهای نظارتی را جلب کند و اصولا صلاحیتش از سوی این نهاد‌ها برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال احراز نشده است.»
 
اما خبر جالب‌تر را خبرگزاری منتشر کرد که مدعی شد سه کاندیدا از جرگه کاندیداها کنار رفته‌اند و این یعنی باقی ماندن تنها یک کاندیدا: «در حالی که این روزها بحث برگزاری یا تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ 11 اردیبهشت سوژه رسانه‌های مختلف است، شنیده می‌شود صلاحیت دو کاندیدا از چهار کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به‌دلیل عدم‌سابقه 10ساله مدیریتی و نقص مدارک ثبت‌نام رد شده است.
 
صلاحیت نفر سوم هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چراکه مسوولان مدرک کارشناسی که این کاندیدا ارایه کرده را دارای نقص دانستند و آن را مورد تایید قرار ندادند و چون یکی از شرایط حضور در انتخابات داشتن حداقل مدرک لیسانس است، حضور وی در انتخابات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد هرچند که این کاندیدا زمان خواسته تا برای مدرک کارشناسی خود رفع ابهام کند.»
 
چه کسانی رد صلاحیت شده‌اند؟  
 
عزیز محمدی، مصطفی آجرلو، مهدی تاج و شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم 4 کاندیدای نهایی انتخابات فدراسیون فوتبال هستند که شاید هنوز خودشان نمی دانند صلاحیتشان تایید یا رد شده است .

تنها فردی که می تواند این جو پایان دهد  علیرضا  اسدی، دبیر فدراسیون فوتبال است، کسی که جواب استعلام‌ها را از چهار نهاد نظارتی دریافت کرده است.به هر ترتیب اگر شایعات درست باشد و تنها دو کاندیدا  در رقابت باقی بمانند، باید گفت که کفاشیان هم در فدراسیون ماندنی خواهد شد ,چراکه براساس اخبار شنیده شده دوکاندیدا باقی مانده از یاران وی  واین یعنی ادامه ریاست مرد همیشه خندان بر فدارسیون فوتبال ایران  خواهد بود. 

در همین رابطه یکی  از کاندیدا هییت ریسه فدارسیون فوتبال اظهار کرد  :هنوز خبری از اعلام تایید صلاحیت ها نشده است.
 
رسول فروغی در ادامه افزود: همه ما منتظر هستیم که فدارسیون  اسامی تایید شده را اعلام کند  
وی در پایان گفت: در حال حاضر در کنار یکی از چهار کاندید ریاست فدارسیون هستم و وی هم از رد یا تایید صلاحیت خود اظهار بی اطلاعی کرده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار