معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از افزایش تعداد آسیب دیدگان درسیل اخیر به 577 نفر خبر دادکه هلال احمر به آنها امدادرسانی کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جهانگیر پورحسن گفت: طی یک هفته اخیر به 130 خانوار با جمعیتی معادل 577 نفر امدادرسانی کردیم که در جریان سیلاب و آبگرفتگی دچار آسیب شده بودند.

به گفته این مسئول عمده امدادرسانی‌ها در شهر های کرمانشاه، هرسین، بیستون، کنگاور، اسلام آباد، گیلانغرب بوده و عمدتا هم خانوارهای عشایری و روستایی درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند.

وی ادامه داد: توزیع اقلام اساسی مانند مواد غذایی، آب معدنی، پتو، زیرانداز، چادر و ... را نیز بین افراد آسیب دیده داشتیم.

معاون امداد و نجارت جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 70 تیم عملیاتی هلال احمر در امدادرسانی‌ها مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: از تجهیزات و خودروهای آمبولانس و کمک دار هلال احمر نیز در امدادرسانی‌ها استفاده شده است.

پورحسن تصریح کرد: از آنجایی‌که در استان‌های همجوار نیز سیل و آبگرفتگی رخ داده بود، مواردی از امدادرسانی در استان‌های مجاور هم داشتیم که شامل کمک به سه گرفتار در "سیمره"استان ایلام با کمک بالگرد و کمک به 10 خانوار عشایری لرستان بود.

وی افزود: متاسفانه در سیل اخیرکودک پنج ساله‌ای در استان لرستان غرق شده که برای پیدا کردن او از استان ما درخواست کمک شد و در حال جست و جو هستیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه معتقد است، امکان افزایش تعداد آسیب دیدگان هنوز هم وجود دارد.

به گفته این مسئول، آماده‌باش نیروهای هلال احمر تا فردا (29 فروردین) ادامه دارد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، امداد ، سیل ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.