مدیرکل نظارت بر هیات‌های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی کشور طرح "جامع مالیاتی" را راهکار موثری در پیشگیری از فرارهای مالیاتی در کشور عنوان کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عطایی گفت: فرار مالیاتی در همه کشورهای دنیا وجود دارد، اما با توجه به ضعفی که در داشتن اطلاعات یکپارچه مالیاتی داریم، فرار مالیاتی در کشور ما به نسبت زیاد است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرحی در راستای پیشگیری از فرار مالیاتی، گفت: چنانچه اطلاعات مربوط به رویدادهای تجاری، عملیات مالی و رویدادهایی که عملیات مالی نیستند اما اثر مالی دارند در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری شده و دسترسی نظام مالیاتی به این بانک در سراسر کشور فراهم شود، قطعا جلوی فرارهای مالیاتی گرفته می‌شود.

عطایی افزود: با ایجاد بانک اطلاعات مالیاتی قطعا هرکس در هر سطحی که باشد، دیگر به خود اجازه فرار مالیاتی نمی‌دهد.

مدیرکل نظارت بر هیات‌های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: خوشبختانه سازمان امور مالیاتی کشور، نظام یکپارچه جمع آوری اطلاعات مالیاتی را در قالب طرح "جامع مالیاتی" در دست اجرا دارد.

عطایی همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه را در راستای اجرای این طرحضروری و موثر دانست و اظهار کرد: چنانچه همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند، این طرح سریعتر به مقصد رسیده و جلوی فرارهای مالیاتی سریعتر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه صفر تا100 اطلاعات مالیاتی، رسیدگی و تایید مالیات و تمام خدمات نظام مالیاتی در این طرح در قالب نرم افزار یکپارچه درمی‌آید، گفت: این نرم افزار به صورتی است که تا وظیفه مالیاتی انجام نشده باشد، اجازه ورود به قسمت‌های دیگر را نمی‌دهد.

عطایی افزود: مهم ترین قسمت این نرم افزار بحث جمع آوری اطلاعات مالیاتی مودیان است که چنانچه این قسمت با موفقیت انجام شود، حتما جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شده و افرادی که به خود اجازه فرار مالیاتی می‌دهند دیگر اجازه این کار را پیدا نخواهند کرد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، طرح ، مناسب ، فرار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.