اصفهان؛

دستور فرماندار اصفهان به برخورد با بهره برداران غیر مجاز آب

فرماندار اصفهان گفت: بهره‌برداران غیرمجاز آب شرب باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شده و با آن‌ها برخورد قانونی صورت پذیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فضل‌الله کفیل فرماندار اصفهان در جلسه ساماندهی و مدیریت مصرف صحیح آب شرب و جلوگیری از برداشت‌ها و مصارف غیرمجاز آب شرب روستایی، با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته با مشکلات جدی آب شرب مواجه هستیم، اظهار کرد: باید از تمام دستگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود برای ساماندهی و مدیریت وضعیت موجود کمک بگیریم.

وی با اشاره به اینکه 38 هزار هکتار از اراضی شهرستان اصفهان زیر کشت است، افزود: به دلیل کاهش بارندگی‌ها در سرشاخه‌های اصلی زاینده رود، با کمبود جدی آب در حوزه‌های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی مواجه هستیم و در این راستا باید با برنامه‌ریزی و مدیریت درست مصرف به ویژه در آب شرب، شاهد کاهش مشکلات ناشی از کمبود آب باشیم.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته توسط آبفار را در خصوص فرهنگ سازی برای کاهش مصرف آب بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: با وجود این اقدامات در مدیریت مصرف تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

وی بر انجام اقدامات لازم در خصوص کاهش مصرف آب شرب روستایی تأکید کرد و ادامه داد: مشترکان پرمصرف حوزه روستایی در مجموعه‌های مختلف باید شناسایی شده و با آن‌ها برخورد قانونی شود.

کفیل با اشاره به اینکه استفاده از آب شرب در آبیاری فضاهای سبز و باغات را باید به عنوان یک خط قرمز در نظر بگیریم، با تأکید بر کنترل و محصور کردن منابع ذخیره آب روستاها هشدار داد: بهره‌برداران غیرمجاز آب شرب باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شده و با آن‌ها برخورد قانونی صورت پذیرد. 




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار