متقاضیان برای نام‌نویسی در انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی اصفهان تا فردا فرصت دارند.

نایب رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی اصفهان گفت: هم‌اکنون در مرحله نام‌نویسی برای انتخابات سازمان نظام مهندسی هستیم و برنامه‌ای سه ماهه برای این مرحله در نظر گرفته شده و متقاضیان تا ۱۳ تیر، متقاضیان می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند، که پس از تأیید صلاحیت در ابتدای مهر ماه انتخابات صورت می‌گیرد.

عبدالرسول جان‌نثاری با اشاره به انتخابات الکترونیک و غیرحضوری سازمان نظام مهندسی افزود: افرادی که دارای صلاحیت هستند، در نام نویسی انتخابات نظام مهندسی شرکت کنند تا به نظام فنی کشور خدمت کرده باشند.

نایب رئیس هیئت اجرایی انتخابات سازمان نظام مهندسی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به پایه‌های یک، دو و سه در ساختار نظام مهندسی، صرفاً افرادی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که پایه یک باشند، یعنی افرادی که حداقل دوازده سال فعالیت حرفه‌ای در کارنامه خود دارند.

جان‌نثاری ادامه داد: یکی از ویژگی‌های انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی، قانون تعارض منافع است؛ افرادی که در حوزه ساختمان در سازمان‌های دولتی همچون شهرداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن فعال باشند، نمی‌توانند در هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی قرار بگیرند، زیرا ممکن است موضوع تعارض منافع‌را رعایت نکنند.

وی گفت: نقش سازمان نظام مهندسی در حوزه ساخت‌وساز و ارتقای سطح کیفی و کمی طرح‌های ساختمانی، بسیار مهم و اثرگذار است؛ این سازمان می‌تواند دانش فنی خود را به میدان آورده و به بدنه اجرایی کشور کمک کند تا ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود مقررات ملی در ساخت آنها لحاظ شود.

جان نثاری با اشاره به سازمان نظام مهندسی در اصفهان افزود: این سازمان نزدیک‌به ۴۰ هزار عضو در رشته‌های مختلف شامل عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک دارد.

نایب رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی اصفهان گفت: هیئت‌مدیره‌های سازمان نظام مهندسی با رأی اعضای سازمان برای یک دوره سه ساله برگزیده می‌شوند؛ هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی اصفهان با توجه به جمعیت این شهر، متشکل از ۱۵ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.