اصفهان؛

ادامه امدادرساني به عشاير استان اصفهان

امدادرسانی به عشاير استان اصفهان که بر اثر جاري شدن سيل در ارتفاعات فريدونشهر دچار خسارت شده اند ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون مديريت امور عشاير استان اصفهان گفت:بارش هاي اخير در استان موجب جاري شدن سيل در ارتفاعات شهرستان فريدونشهر و كوه كينو شد که با هماهنگي انجام شده با هلال احمر و مديريت بحران استانداري اصفهان از 2روز گذشته امدادرساني به آنها آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مختار اسفندياري اظهار کرد: سيلاب به عشاير كوچ روي بختياري استان اصفهان خساراتي را وارد كرده است که هنوز ميزان دقيق خسارات وارد شده به اين عشاير برآورد نشده است.

وی گفت: جاري شدن سيل در شهرهاي جنوبي كشور خساراتي را به عشاير كوچ رو كه در تابستان و زمستان بين اصفهان و شهرهاي جنوبي ييلاق و عشلاق مي كنند وارد كرده است و ما در حال هماهنگي با ساير ارگان ها براي امدادرساني به اين عشاير هستيم.

كوه كينو در بخشي مشتركي بين سه استان چهارمحال و بختياري لرستان و در قلب منطقه اي به نام ميان كوه بختياري قرار دارد كه به ارتفاعات فريدونشهر در استان اصفهان منتهي مي شود.

بر اثر سيلاب جاري شده در منطقه، عشاير بختياري كه به سمت اصفهان در حركت هستند در ميان بند(بين ييلاق و قشلاق) و در مرز مشترك اصفهان و چهارمحال و بختياري دچار مشكل شده اند.

اواخر ارديبهشت هر سال حدود 53 هزار نفر عشاير در قالب 9 هزار و 600 خانوار همراه با يك ميليون راس دام از شهرهاي جنوبي كشور وارد استان اصفهان مي شوند.

عشاير كوچ روي استان اصفهان شامل بختياري ها و قشقايي ها هستند. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.