اصفهان؛

لزوم فرهنگ سازی در نگهداری محیط زیست

نباید گرامیداشت زمین پاک به یک مناسبت خاص منحصر شود بلکه این فرهنگ در بین شهروندان باید ایجاد شود که همواره خود را در قبال زمینی که بر روی آن زندگی می‌کنند، مسئول دانسته و آن را آلوده نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد‌مهدی مولائیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی شهرضا، اظهار کرد: روز جهانی زمین پاک هر سال در 21 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا برای ایجاد آگاهی جهانی و سپاسگزاری از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این روز به همه مردم یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و باید به فکر حفظ آن باشند، افزود: مسئله آلودگی زمین یکی از مسائل مهم محیط‌زیست و دغدغه عمده‌ای برای دست‌اندرکاران محیط‌زیست در سراسر جهان است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا تصریح کرد: مسأله میزان تولید پسماند در سراسر جهان و یافتن محل دفن صحیح و بهداشتی آن از مسائل مهم به‌ویژه در کشورهای کوچک و در حال توسعه است.

وی اشاره کرد: نباید گرامیداشت زمین پاک به یک مناسبت خاص منحصر شود بلکه این فرهنگ در بین شهروندان باید ایجاد شود که همواره خود را در قبال زمینی که بر روی آن زندگی می‌کنند، مسئول دانسته و آن را آلوده نکنند.

مولائیان با بیان اینکه تقویت فرهنگ سالم نگهداشتن زمین در بین آحاد جامعه نقش مؤثری در کاهش میزان آلودگی‌ها داشته و به تأمین سلامت شهروندان کمک می‌کند، ابراز کرد: این فرهنگ باید از کودکی به وارثان آینده آموزش داده شود تا کشور گرفتار تبعات عدیده منفی آن نشوند. در واقع امروز هوا و زمین پاک باید به عنوان نیاز زندگی هر انسانی به یکی از اولویت‌های شهرها تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه نقش شهروندان در رعایت اصول صحیح زیست محیطی و پرهیز آنها از آلوده کردن زمین غیرقابل انکار است و آنها نباید تنها این روز را به دوم اردیبهشت ماه محدود کنند، عنوان کرد: شهرداری شهرضا در نظر دارد با همکاری اداره ورزش و جوانان، جشن بزرگ فرهنگی، ورزشی به مناسبت روز زمین پاک در روز چهارشنبه یکم اردیبهشت در مکان پارک ملت این شهر برگزار کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا نیز از برگزاری نمایش گروه‌های رزمی با حضور قهرمانان آسیایی شهرضا، مسابقات طناب‌کشی، دارت، قایق رانی، لی لی کودکان، کارگاه‌های آشپزی، خوشنویسی، طراحی و نقاشی خبر داد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.