اصفهان؛

پايش زیست محیطی بیش از ٩٠٠ واحد صنعتی در كاشان

بیش از ٩٠٠ مورد واحد صنعتی -خدماتی – معدنی در كاشان مورد پایش زیست محیطی اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست کاشان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این تعداد پایش براساس جمع بندی عملکرد شهرستان کاشان در سال 94 انجام شد که 27 مورد آن پایش شبانه بوده است.

ناهید عسگری، با اشاره به منجرشدن نمونه برداری و آنالیز تعدادی از واحدها در آزمایشگاه این اداره گفت:تبادل 3660 نامه اداری، صدور 248 پروانه احداث پروانه بهره برداری و پروانه توسعه برای واحد های صنعتی و خدماتی و صدور اخطاریه برای 184 واحد در مسائل مختلف زیست محیطی از دیگر موارد پایش است.

وی تصریح کرد: 60 واحد صنعتی خدماتی براساس اطلاعات جمع آوری شده نیز در لیست صنایع آلاینده قرارگرفت.

به‌گفته‌وی،6 هزار نفر ساعت گشت و کنترل انجام‌شده در مناطق آزاد و حفاظت شده قمصر و برزک به همت یگان حفاظت محیط زیست نیز منجر به 34 مورد دستگیری متخلفین شکار و صید و کشف و ضبط 22 قبضه اسلحه به همراه تعداد ادوات شکار و صید از آنها شده است.

مدیر روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست کاشان، افزود: برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی این اداره در مناسبتهای زیست محیطی زمین پاک،هفته محیط زیست،هفته هوای پاک و روز درختکاری با حضور و سخنرانی اساتید برجسته و مدیران اداره‌های مرتبط از دیگر خدمات فرهنگی آموزشی در سال 94 است.

عسگری ، ارتقای تعداد مدارس و دانش آموزان طرح ملی محیط یار به 130 مدرسه و حدود 6 هزار دانش آموز را خاطرنشان کرد و گفت:در راستای آموزش - ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه، با هماهنگی مدارس و دستگاه های مرتبط فعالیت ها و اقدام های مختلفی فراخور مناسبتهای زیست محیطی در طول سال توسط واحد روابط عمومی و آموزش مرتبط با اهداف سازمانی انجام گرفت.

وی در پایان افزود:شهرستان کاشان دارای حدود 1200 واحد صنعتی خدماتی و 80 معدن فعال و همچنین 241 مرغداری و 60 هزار هکتار منطقه حفاظت شده قمصر و برزک در این شهرستان تحت مدیریت سازمان است. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.