از دوشنبه گذشته تا ظهر امروز بیش از 156 میلیمتر در استان باران باریده که شهرخرم آباد با ثبت 205 میلیمتر بارش در صدر شهر های استان قرار گرفته است.

رکورد شکنی بارشهای بهاری، ادامه امداد رسانی در لرستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛از لرستان؛مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: از دوشنبه گذشته تا ظهر امروز بیش از 156 میلیمتر در استان باران باریده که شهرخرم آباد با ثبت 205 میلیمتر بارش در صدر شهر های استان قرار گرفته است.

وی میزان بارش ها از مهرماه سال گذشته را در لرستان بیش از 637 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه پارسال 84 و 4 دهم درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 68 ممیز 3 دم درصد بیشتر است که در نوع خود یک حدنصاب جدید محسوب می شود.

مدیرکل ستاد بحران لرستان گفت: در پی این بارش ها در شهرستاهای خرم آباد، دلفان، کوهدشت، دوره چگنی، پلدختر، الشتر و بروجرد شاهد وقوع سیل آبگرفتگی، معابر و تخریب زیرساخت های شهری و روستایی بودیم که بلافاصله نیروهای امدادی به کمک آسیب دیدگان شتافتند.

رضا آریایی گفت: در اثرجاری شدن سیل 2 هزار واحد مسکونی روستایی و یک هزار واحد مسکونی شهری دچار آبگرفتگی شد که نیروهای امدادی با استفاده از امکانات گوناگون و از جمله دستگاه های پمپاژ به یاری آسیب دیدگان شتافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز گفت: در پی وقوع سیل 63 گروه امدادی با انجام 25 عملیات امدادی به یاری سیل زدگان شتافتند به و 880 خانوارآسیب دیده از سیل کمک کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان هم با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی 80 روستا گفت: کار پاکسازی جاده ها و نصب پلهای اضطراری در این محورها همچنان ادامه دارد.

شهرام ملکی افزود: جاده خرم آباد پلدختر اندیمشک هم که به علت طغیان رودخانه کشکان در سه نقطه مسدود شده بود با کمک راهداران بارزگشایی شده و آزاد راه خرم آباد پل زال هم که به علت ریزش کوه و رانش زمین مسدود شده بود بامداد امروز بازگشایی شد و تردد در آنها جرایان داد.

محمدی معاون امدادو نجات اورژانس 115 لرستان هم گفت: اورژانس هوایی استان در جریان سیل اخیر برغم نامسعد بودن شرایط جوی با انجام دو پرواز امدادی دو مادر باردار و یک بیمار سکته مغزی را از مرگ نجات داد.

مدیرکل راه آهن لرستان هم گفت: راه آهن سراسری که به علت ریزش کوه در حدفاصل استانها لرستان و خوزستان از اواخر چهار شنبه گذشته مسدود شده بود، بامداد امروز بازگشایی شده و حرکت قطار ها از این مسیر از سرگرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان نیز اظهارداشت: در اثر طغیان رودخانه کشکان خط انتقال آب پلدختر در منطقه گل گل دچار آسیب شده که به منظور تامین آب اهالی شهر در حال حاضر 14 دستگاه تانکر به صورت شبانه روزی در حال توزیع آب هستند.

وی گفت: با توجه به در دسترس نبودن محل آسیب، کار ساخت یک خط اضطراری به طول یک و نیم کیلومتر از دیروز آغاز شده که امشب به بهربرداری خواهد رسید.

کرموند گفت: با اتصال این خط به شبکه توزیع شهر ، کار تزریق آب به شهر 28 هزار نفری پلدختر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: بارش ، باران ، رکورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.