قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: در احکام برنامه ششم توسعه به مبارزه با موادمخدر توجه ویژه ای شده است.

توجه ویژه به مبارزه با موادمخدر در احکام برنامه ششم توسعهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا جزینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدرخراسان رضوی، گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری کاهش 25 درصدی آمار اعتیاد تا پایان برنامه هدف گذاری شده است.

وی افزود:  در سال 95، کاهش پنج درصدی آمار اعتیاد تا پایان سال لحاظ شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری یکی از اهداف مهمی که در سال جدید در استان ها دنبال می شود را اجرایی شدن برنامه های ستاد در طول سال در زمینه های درمان، پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی دانست.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری اظهار داشت: 14 ولایت افغانستان در حال حاضر تولیدات مواد مخدر و مزارع کشت خشخاش دارند که تولیدات آنان به 7 هزار تن رسیده و افزایش یافته است.

جزینی بیان کرد: در حوزه روابط بین الملل اقداماتی صورت گرفته که ابتدا باید پیگیری در رابطه با معاش جایگزین و توسعه پایدار به ویژه در افغانستان را دنبال کنیم و برنامه ریزی برای معاش جایگزین و توسعه پایدار و در مرحله بعد اقدام نیز توسعه و تقویت همکاری های بین المللی از طریق تبدیل ظرفیت بالقوه و بالفعل انجام شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری افزود: همچنین تلاش شده جلب حمایت و مشارکت استراتژیک جامعه بین المللی از برنامه های جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر به ویژه افغانستان و پاکستان در خصوص برنامه های قاچاق مواد مخدر، روان گردان ها، پول‌شویی و تروریست ناشی از مواد مخدر را دنبال کنیم .

انتهای پیام/ ض - س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.