مزار درویش علی شاه؛ تنها اثر تاریخی ملی دولت آباد چناران در معرض نابودی

تنها اثر تاریخی ثبت شده دولت آباد چناران در فهرست آثار ملی کشور، در معرض تخریب و تصرف غیرمجاز است.

مزار درویش علی شاه؛ تنها اثر تاریخی ملی دولت آباد چناران در معرض نابودیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، مزار درویش علی شاه با قدمت ۴۰۰ ساله، تنها تاریخی ثبت شده روستای دولت آباد در فهرست آثار ملی کشور در معرض تخریب و تصرف غیرمجاز است.

این مزار، در ابتدای خیابان خرم دره ۱۲ روستای دولت آباد چناران واقع است و سبب شده است این روستا در کنار داشتن طبیعتی زیبا، به یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان چناران تبدیل شود.

اما با این وجود، وضعیت این مزار اسفناک است و مورد بی مهری مسئولان محلی و منطقه ای قرار گرفته است و به همین علت این اثر تاریخی در معرض نابودی قرار دارد.

دیوار چینی ، درختکاری و تصرف قسمت غربی مزار درویش علی شاه توسط اشخاص حقیقی با سکوت اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان چناران ، دهیاری و شورای اسلامی دولت آباد همراه بوده است.

ضلع شمالی این مزار نیزتوسط شرکت برق گلبهار با نصب تیر برق تا حدودی تخریب شده است و بخشی از شرق مزار نیز به محل انباشت زباله و مصالح ساختمانی تبدیل شده است.

با توجه به اهمیت حفظ آثار تاریخی و ملی و همچنین توجه به بحث گردشگری که می تواند کمک زیادی به اقتصاد این روستا کند، شایسته است مسئولان هرچه سریعتر چاره ای برای این مسئله بیاندیشند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
این باغ با شورا به خاطر حق حساب به مشکل خورد و از طریق قانونی مالکش حق خودشو گرفت میراث فرهنگی تنها کاری که کرد تمام سنگهای قیمتی و معلوم نیست چی در اورد برد و روی قبرهارو سیمان کرد از میراث فرهنگی هیچ چیزی ننویسید که مشخص نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرت و پرت نذارید لطفا تمامی زمین ها دارای برگه شورا و مجوز است