سنندج؛

90 نفردرمسابقات قرآنی شکوفه‌های اوقاف به مرحله کشوری راه یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از شرکت 109 هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن شکوفه‌های اوقاف در این استان خبر داد وگفت: 90 نفر از نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج، رشید قربانی در نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان که در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اوقاف و امور خیریه و آموزش‌و پرورش استان صورت گرفت،گفت: مسابقات قرآن شکوفه‌های اوقاف با حضور 109 هزار دانش آموز کردستانی و با همکاری و تلاش خانواده‌ها، معلمین قرآنی و کارکنان پرورشی آموزش‌و پرورش استان به‌خوبی برگزار شد.

وی افزود:این مسابقات در یازده رشته قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ تخصصی، حفظ موضوعی، مداحی، صحیفه سجادیه، انشاء نماز، نهج‌البلاغه، احکام و تفسیر برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: 19 هزار و 500 نفر از این تعداد به مرحله شهرستانی راه پیدا کرده و در مجموع یک‌هزار و 300 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

قربانی با بیان اینکه 90 نفر از نفرات برتر از یک‌هزار و 300 نفر در هر 11 رشته به مرحله کشوری راه پیدا کردند، افزود: برگزاری این مسابقات ضمن ایجاد انگیزه و حس رقابت بین دانش‌آموزان، بستری در راستای ترویج و نهادینه شدن هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در مدارس بود.

وی همکاری با سایر دستگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های تربیتی و قرآنی را از اولویت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان دانست و گفت: اگر دانش‌آموزان استان با قرآن انس بگیرند، بسیاری از مسائل تربیتی و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهند کرد.

گفتنی است؛مسابقات قرآنی شکوفه های اوقاف به مدت 5 روز از 21 الی 26 فروردین سال جاری در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.