اردبیل؛

افزایش تعاملات موجب رونق گردشگری اردبیل و ترکیه می شود

سرکنسول ترکیه در تبریز گفت: افزایش تعاملات فرهنگی بین اردبیل و ترکیه موجب رونق گردشگری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ چالار فاحری در دیدا با شهردار اردبیل در هتل لاله اردبیل افزود: تشابهات فرهنگی زيادی بين مردم تركيه و اردبيل وجود دارد ولی اردبيل در تركيه شناخته شده نيست،كه با افزايش تعاملات اين آشنايی ها بيشتر شده و گردشگران ترك از اردبيل بازديد خواهند كرد و من به نوبه خود درمورد رونق گردشگری بين اردبيل و تركيه تلاش خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه بين تركيه و اردبيل فرصت های همكاری زيادی وجود دارد افزود: با توجه به درخواست شهردار اردبيل نسبت به عقد تفاهم نامه خواهر خواندگی با شهرهای ترابزون و قونيه ما تمام تلاش خود را برای به نتيجه رسيدن اين درخواست انجام می دهيم.

وی گفت: اردبيل می تواند با امضای تفاهمنامه خواهر خواندگی از ظرفيت های سرمايه گذاری سرمايه گذاران ترک بهره مند شود كه شهردار اردبيل به خوبی در اين مسير حركت می كند و ما برای كمک به شهرداری از هيچ تلاشی دريغ نخواهيم كرد.

حمید لطف اللهیان شهردار اردبيل نیز در این ديدار گفت: اميدواريم اين ديدارها راهی برای تداوم ارتباطات اقتصادی و فرهنگی بين شهر اردبيل و شهرهای تركيه باشد.

وی به ديدارهای متعدد در حوزه ارتباط با تركيه اشاره كرد و گفت: ديدارهای متعدد يعنی هموار نمودن راه برای معرفی اردبيل و عقد قراردادهای خواهر خواندگی كه منجر به سرمايه گذاری در شهر اردبيل می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.