یک مقام روس گفت آمریكا وجود هر گونه طرحی برای جایگزینی با آتش بس سوریه در صورت شكست احتمالی آن را رد كرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریكایی «وال استریت ژورنال» به تازگی اعلام كرده بود كه در طرح «ب»، تحویل تسلیحات پدافند هوایی به معارضان مسلح كه غرب و متحدان منطقه ای آمریكا آنها را میانه رو می خوانند، پیش بینی شده است تا با استفاده از آنها هواپیماهای نیروی هوایی سوریه را هدف قرار داده و سرنگون كنند.

آلكسی بوردافكین نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در این باره اعلام كرد كه واشنگتن به مسكو اطمینان داده است طرحی برای تسلیج گروه های مسلح در صورت شكست توافق آتش بس كنونی در سوریه وجود ندارد.

وی افزود: دیپلمات ها و مقام های نظامی آمریكا در مقابل پرسش روسیه در این زمینه پاسخ دادند كه طرحی به عنوان ب درباره سوریه وجود ندارد و واشنگتن پشتیبان حفظ آتش بس در این كشور است.

مقام روسی با تاكید بر تداوم همكاری روسیه و آمریكا در تحكیم و گسترش آتش بس در سوریه اعلام كرد: برخی گزوه های معارض پیمان ترك مخاصمه را نقض می كنند ولی نظامیان سوری تاكنون چنین اقدامی انجام نداده اند.

آتش بس در سوریه از هشتم اسفند سال گذشته برقرار شد و ارتش سوریه و گروه های معارض سوری آن را رعایت می كنند، اما شامل گروه های تروریستی از جمله داعش، جبهه النصره و احرار الشام نمی شود و سركوب آنها ادامه دارد.

آمریكا گروه های تروریستی چون احرار الشام و جیش الفتح و جیش الاسلام را كه با كمك های مالی چند صدمیلیون دلاری برخی كشورهای منطقه در وهله اول عربستان سعودی به وجود امده اند گروه های معارض سوری میانه رو می خواند.

واشنگتن با وجود اینكه این گروه های ضد سوری را در اقدامات خود از شیوه های تروریستی استفاده می كنند آنها را میانه رو می خواند و تا كنون كمك های مختلفی را در اختیار آنها قرار داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار