براساس گفته مسئولان غذایی مالاوی بیش از دو میلیون نفر از مردم این کشور در فقر شدید مالی به سر می برند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در کشور آفریقایی مالاوی و زامبیا به دلیل قحطی و خشکسالی طی سال های گذشته بیش از دو میلیون نفر در معرض خطر بزرگ گرسنگی بوده و با مرگ مبارزه می کنند.

کشور مالاوی به دلیل نوع آب و هوای خود طی سالیان متمادی دچار سیل یا خشکسالی شده است و این مسئله سبب از بین رفتن محصولات کشاورزی شده و خسارات جانی و مالی بسیاری به مردم این کشور وارد کرده است و سلامت افرادی که در این محل زندگی می کنند بارها به خطر افتاده است.

چشم انداز غم انگیز فقر و کمبود بهداشت در جهان

ویلیکینز عکاس و خبرنگار در سفر به این کشور عکس های تعجب آوری را از وضعیت غذایی و معیشتی مردم مالاوی به مناسبت هفته جهانی سلامت گرفته که تاسف بسیاری از بینندگان را بوجود آورده است. 

ویلیکینز دراین رابطه می گوید: متاسفانه سوء تغذیه در این کشور در حد وحشتناک است و من در این سفر کودکانی دیدم که با گرسنگی دست و پنجه نرم می کردند که وقتی این تصاویر را در اتحادیه اروپا نشان دادم بعضی از حاضرین از شدت فاجعه اشک می ریختند.

دولت مالاوی و زامبیا از سازمان های بین المللی درخواست کمک برای پیشگیری از فاجعه انسانی کرده است تا با این بحران به وجود آمده مقابله کند.


چشم انداز غم انگیز فقر و کمبود بهداشت در جهان

گفتنی است؛ سازمان غذایی فائو مقداری گندم، لوبیا ، جو برای مردم مالاوی ارسال کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار