رئيس دانشگاه علوم پزشكي ياسوج گفت: دانشگاه علوم پزشكي در هفته سلامت شعار غلبه بر ديابت را به شكل منطقه اي و بومي سازي اجرا و آموزش لازم در خصوص بيماري ديابت و راه هاي مقابله با اين بيماري را به مردم اطلاع رساني مي كند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رضا چمن  افزود: شعار هفته سلامت امسال غلبه بر ديابت است و يكي از دلايلي كه سازمان بهداشت جهاني اين شعار را براي هفته سلامت انتخاب كرده افزايش نگران ديابت در كشورهاي در حال توسعه و جوامع در حال گذار است.
وي بيان كرد: برنامه هاي مختلفي در استان همزمان با هفته سلامت از يكم تا هفتم ارديبهشت اجرا خواهد شد.
چمن برپايي چادر سلامت در 20 نقطه شهري استان، نشست خبري با اصحاب رسانه، افتتاح طرح هاي عمراني، برگزاري جشن ها استاني و شهرستاني، تجليل از حاميان و دوست داران سلامت، پخش تيزر، فيلم كوتاه با مضمون تبيين فرهنگ سلامت را از جمله برنامه هاي هفته سلامت اعلام كرد.
وي نصب بنر و پارچه نوشته در ميادين شهرهاي استان، زنگ سلامت، طراحي و چاپ نشريات آموزشي و توزيع در بين مردم از طريق چادرهاي سلامت و مراكز بهداشتي درماني شهري و روستايي، اطلاع رساني به مردم در خصوص بيماري ها و عوامل زمينه ساز آن با توليد برنامه هاي تلويزيوني و مصاحبه مطبوعاتي و برگزاري همايش پياده روي به صورت همزمان در سطح استان و كليه مراكز شهرستان ها و بخش ها از ديگر برنامه هاي هفته سلامت ذكر كرد.
چمن افتتاح دو پايگاه سلامت شهري در شهرستان گچساران و دو پايگاه ديگر در شهرستان بويراحمد را از طرح هاي عمراني اين هفته دانست.
وي از برگزاري يك همايش استاني و هفت برنامه ديگر در شهرستان هاي استان خبر داد و تصريح كرد: در همايش استاني از 37 نفر از تلاشگران عرضه سلامت تجليل مي شود.
از جمعيت 700 هزار نفري كهگيلويه وبويراحمد تاكنون 14 هزار بيمار ديابتي شناسايي شده است.
 
انتهای پیام /و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.