رئیس انجمن صنعت کفش تبریز گفت: صنعت کفش تبریز رفیت بزرگی برای اشتغال زایی و صادرات دارد و در صورت حمایت جدی از این بخش قدمهای اساسی برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی می توان برداشت .

خادم درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛با اشاره به دغدغه های اصلی دولت برای ایجاد اشتغال گفت :40 هزار نفر در یکهزار و 800 واحد تولیدی کوچک و بزرگ صنعت کفش تبریز فعالیت دارند.

وی با بیان تاثیرگذاری کاهش قدرت خرید مردم در کشور در بحث تولید تصریح کرد: تولید در کشور با توجه به کاهش قدرت خرید مردم کاهش داشته بطوریکه تولید کفش تبریز 60 میلیون جفت و میزان صادرات در کشور به ارزش حدود 120 میلیون دلار و در استان به ارزش دو میلیون و 700 هزار دلار بوده است.

رئیس انجمن صنعت کفش تبریز از جمله راهکارهای حمایتی دولت از صنعت کفش را کمک به توسعه زیرساخت ها و کنترل مبادی برای کالاهای خارجی و مبارزه با کالاهای قاچاق عنوان کرد.

خادم خاطرنشان کرد: با فراهم شدن زیرساخت های تولید داخلی و امکان مزیت رقابتی تولید و افزایش کیفیت تولیدات خواهیم توانست با معضل قاچاق مبارزه کنیم.

وی جنس مرغوب و استفاده از چرم و مناسب بودن قیمت محصولات را بزرگترین مزیت صنعت کفش تبریز دانست و گفت: کفش تبریز در کشور به عنوان یکی از برندهای محبوب ملی مطرح است که با حضور در همایش ها و نمایشگاه های بین المللی سعی در تبلیغ و شناساندن محصولات به بازارهای هدف خواهیم داشت.

وی گفت: واحدهای تولیدی در حال حاضر با ظرفیت کمی کار می کنند که اگر زیر ساخت ها فراهم باشد و تقاضا وجود داشته باشد در صورت نیاز توانایی تولید در این صنعت وجود دارد و خواهیم توانست پاسخگو نیازهای جامعه باشیم.

رئیس انجمن صنعت کفش تبریز شناسایی ذائقه مشتری را یکی از عوامل پوشش بازار هدف برشمرد و افزود: در این راستا صنعت کفش تبریز موفق عمل نکرده چراکه هیچ گونه حمایت و تسهیلاتی برای این حوزه در نظر گرفته نشده است.

خادم بیان کرد: انجمن کفش تبریز با معرفی فرصت ها و توانمندی های صنعت کفش تبریز به مسئولین استانی و کشوری در تولیدکنندگان این باور را به وجود آورده که این صنعت قابلیت توسعه و رشد و عین حال اشتغال زایی را دارد.

وی گفت: تنها راه نجات بازار کفش تبریز و همسو شدن با شعار اقتصادمقاومتی اقدام و عمل افزایش توان تولیدی با شناسایی ذائقه و سلیقه بازار هدف است.

یک فعال صنعت کفش تبریز نیز افزود: قیمت کفش تبریز به دلیل کیفیت عالی زیاد است و اکثر مردم به دلیل کاهش توان خرید ترجیح می دهند جنس نامرغوب ارزان قیمت چینی بخرند که این اوضاع باعث بیکاری و رکود در بازار کفش تبریز شده است از سوی دیگر دولت هیچ حمایتی از تولیدکنندگان این بخش نمی کند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.