رئیس اتاق بازرگانی ایران آزادسازی اقتصاد کشور از نفت را زمان بر دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در حاشیه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در نشست فعالان اقتصادی و قوای سه گانه تصمیم براین نهاده شد تا 24 بند اقتصاد مقاومتی در جلسات 12 گانه به طور مفصل بررسی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلاتی که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند در وزارت خانه های اقتصاد و کار قابل حل است و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار بر این است تا مطالب جمع بندی شده این شورا تا حداکثر یک ماه پس از آن در هیئت دولت مطرح شود و به مرحله عملیاتی شدن برسد.

جلال پور تصریح کرد: گذر از یک زمان به زمان دیگر زمان بر است لذا دولت برای آزاد کردن اقتصاد کشور از وابستگی به نفت به فرصت احتیاج دارد.

وی همچنین اذعان داشت: اگر اضافه شدن منابع از طریق فروش نفت در جهت بهبود فضای کسب و کار صرف شود بسیار مطلوب است اما درصورتی که این پول مستقیم به جامعه تزری گردد مخرب خواهد بود.

رئیس اتا بازرگانی ایران همچنین عنوان کرد: پول نفت نه تنها توسعه پایدار و اشتغالی را به همراه نخواهد داشت بلکه تزلزل اقتصادی نیز ایجاد می کند.

وی در پایان بیان کرد: پس از برجام تلاش شد تا شرایط به گونه ای فراهم شود که در مسائل بانکی به مشکل برخورد نکنیم و مهم ترین امری که بستر آن مهیا شد امکان برقراری ارتباط با سایر کشورها در سطح بین الملل است و علاقمندی هیئت های اقتصادی به سرمایه گذاری در ایران به موجب ثبات و قدرتمند بودن کشور بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار