اردبیل؛

صادرات ماهی سردابی از اردبیل به کشورهای همجوار

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: یک هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردابی اردبیل به ارزش ۷ میلیارد تومان به کشورهای و استان‌های همجوار صادر شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ‌میرآرمان واعظی افزود: تاکنون یک هزار و 500 تن ماهی سردابی از استان اردبیل به کشورهای همسایه صادر شده و ارزش صادراتی این تولیدات در اردبیل بیش از 7 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل در تولید ماهی سردابی جزو 10 استان برتر کشور محسوب می‌شود، افزود: سال گذشته در این زمینه 3 هزار تن ماهی سردابی تولید شد و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد افزایش تولید ماهی در اردبیل باشیم.

مدیرکل امور شیلات و آبزیان استان اردبیل تصریح کرد: در حال‌حاضر 459 مرکز پرورش ماهی در اردبیل فعالیت می‌کنند و نظارت همه‌جانبه‌ای در تولید و تکثیر ماهی در این مراکز وجود دارد و با برنامه‌های راهبردی درصدد افزایش تولید ماهی در مراکز پرورش ماهی هستیم.

واعظی بیان کرد: بیش از 10 گونه ماهی در استان اردبیل توسط مراکز پرورش ماهی تولید می‌شود و در بحث ماهی زینتی نیز بیش از 10 مورد گونه وجود دارد که در صدد تولید گونه‌های جدید ماهی در اردبیل هستیم که تحقق این امر صرفه اقتصادی این حوزه را ارتقاء خواهد داد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل همچنین تصریح کرد: یک میلیون ماهی گرمابی نیز در دریاچه‌ها و سدهای اردبیل رهاسازی شده است که در این راستا همه ساله 200 هزار ماهی سردابی در دریاچه‌ها و سدها رهاسازی می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، ماهی ، سردابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.