مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: از نخستین برنامه‌های هفته سلامت در این شهرستان راه‌اندازی چادرهای سلامت در چهار نقطه است که امروز این برنامه اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ صبح امروز و به مناسبت آغاز هفته سلامت، زنگ سلامت با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران، مدیر آمورش و پرورش این شهرستان و کارشناسان ستادی به صدا درآمد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در این مراسم اظهار کرد: اهمیت بهداشت و درمان در میان جوامع به حدی بوده که هر ساله از سوی سازمان بهداشت جهانی نامی هدفمند برای سال جدید مطرح می‌شود.

اسدپور تصریح کرد: امسال شعار سازمان جهانی شعاری در خصوص مبارزه با دیابت و عوارض آن با عنوان «غلبه بر دیابت» بوده که این امر نشان‌دهنده اهمیت این بیماری خطرناک در جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه دیابت امروز بسیاری از افراد در جامعه را تهدید می‌کند، گفت: دیابت امروز سن و مرز خاصی نمی‌شناسد و ممکن است در کودکان و بزرگسالان خود را بروز دهد.

اسدپور با اشاره به برخی از راه‌های مبارزه با دیابت و چاقی افزود: انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی همچنین تحرک بیشتر می‌تواند یکی از راهکارهای جلوگیری افراد به دیابت باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران بیان کرد: افرایش استفاده از مواد فیبردار از جمله سبزی‌ و میوه‌جات از دیگر راه‌های جلوگیری از ابتلا به دیابت بوده که جذب فیبر می‌تواند سبب کاهش بیماری‌های قلبی نیز شود.

اسدپور کاهش وزن با انجام ورزش‌های متناسب و حرکات فیزیکی را از دیگر راه‌های مبارزه علیه دیابت دانست و با اشاره به راه‌های جلوگیری از دیابت در کودکان گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری دیابت در کودکان رعایت رژیم غذایی مناسب مادر در دوران بارداری است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت در گچساران تصریح کرد: از نخستین برنامه‌های هفته سلامت در گچساران راه‌اندازی چادرهای سلامت در چهار نقطه گچساران بوده که امروز این برنامه اجرایی می‌شود.

اسدپور ادامه داد: چادرهای سلامت در نقاط پرتردد گچساران برپا می‌شود که طی آن انجام انواع آزمایش‌ها از جمله فشار خون، چربی خون و..به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از برپایی نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته سلامت طی امروز در مدرسه رسالت این شهرستان خبر داد و افزود: از امروز نصب بنر و پوسترهای تبلیغاتی در خصوص شعار امسال سازمان جهانی بهداشت نیز در نقاط پرتردد گچساران در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: چادر ، سلامت ، شعار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.