افشاگری یک پایگاه آمریکایی: همکاری نظامی تل‌آویو و ریاض در دریای سرخ

پایگاه آمریکایی "وترنز تودی" از توافق همکاری ریاض و تل‌آویو در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی "رأی الیوم" در گزارشی به نقل از پایگاه آمریکایی "وترنز تودی" از همکاری نظامی رژیم صهیونیستی و ریاض خبر داد.

این پایگاه در گزارش خود می نویسد: هر روزی که می گذرد، برگ های تازه ای از همکاری های عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی فاش می شود. ماه ها پس از دیدار محرمانه اسرائیلی ها و سعودی ها و پس از آن که روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع بلندپایه در تل آویو فاش کرد ریاض یک کشتی حامل موشک های این رژیم را در سال 1981 نجات داد، مسئولان تل آویو همچنان به افشاگری های تازه ای دست می زنند. افشاگری هایی که با هدف تأکید بر روابط با ریاض و شاید هم با قصد باج خواهی بیشتر انجام می شود. 

اما مسأله هرچه که باشد، پایگاه آمریکایی "وترنز تودی" از اطلاعاتی پرده برداشت که نشان دهنده امضای یادداشت تفاهمی میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در خصوص همکاری نظامی در دریای سرخ از سال 2014 است.
این پایگاه آمریکایی به سندی اشاره کرده که یکی از مسئولان حزب "مرتص" رژیم صهیونیستی ( از احزاب چپ در این رژیم) فاش کرده است. طبق این سند، علاوه بر کشورهای حاشیه دریای سرخ، عربستان و رژیم صهیونیستی تنگه باب المندب و خلیج عدن و کانال سوئز را اداره و کنترل خواهند کرد.
این پایگاه آمریکایی که در خصوص امور نظامی فعالیت می کند همچنین به نقل از این منبع فاش کرده رژیم صهیونیستی سال 2015 میزبان شماری از افسران سعودی به منظور مشارکت در دوره های آموزشی در پایگاه پولونیوم در بندر حیفا بوده است.

این پایگاه همچنین نام این افسران سعودی را که در این دوره ها شرکت داشتند، منتشر کرد. طبق اعلام این منابع، دوره های برگزار شده زمینه های مختلفی را شامل شده است؛ اما تمام آنها بر آموزش افسران سعودی در جنگ در دریا، علاوه بر دوره هایی در خصوص مبارزه در یگانهای ویژه متمرکز بود.

این اطلاعات در حالی منتشر می شود که پیشتر روزنامه "واشینگتن پست" نیز در گزارشی که پس از انتقال دو جزیره مصری به عربستان منتشر شد، به نقل از منابع بلندپایه در آمریکا فاش کرد اگرچه رابطه طبیعی میان عربستان و رژیم صهیونیستی وجود ندارد، آنها در زمینه های متعددی با یکدیگر همکاری دارند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار