یک روزنامه فلسطینی از رایزنی‌های پنهان مسئولان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای ارائه طرح سازش جدید خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه المنار فلسطین در مطلبی به ادامه تلاشهای پنهان سعودی ها و اسرائیلی ها برای تدوین شکل جدید طرح سازش عربی پرداخته و آورده است: در کمال سکوت و به شکل مخفیانه، رایزنی هایی میان اسرائیلی و مملکت وهابی سعودی برای تهیه طرح جدید سازش عربی در جریان است. این طرح جدید مغایر با بندهای طرح سازش قبلی در نشست بیروت سال 2012 است.

المنار به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی نوشت: بر اساس آنچه مسئولان عالی رتبه اسرائیلی می گویند، پیشرفت هایی در رایزنی های مخفیانه میان اسرائیل و عربستان در موضوع طرح سازش عربی با شکل و شمایل جدید حاصل شده است.

این رسانه از روابط گرم میان رژیم صهیونیستی و آنچه محور اعتدال عربی نامیده می شود خبر داد، و افزود: واقعیت جدیدی در روابط میان طرفین شکل گرفته است که بزودی آثار خود را نشان خواهد داد.

این منبع بیان کرد: نزاع میان اسرائیل و فلسطینی ها، مانعی در تقویت و توسعه این روابط نیست به ویژه که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ وی، از روند سازش حمایت می کنند. عادی سازی روابط میان اعراب و اسرائیل شامل بندهای جدیدی در طرح سازش عربی است.

المنار نوشت: عربستان و دیگر کشورهای محور اعتدال عربی متعهد شده اند که این طرح را در میان محافل فلسطینی و عربی ترویج کنند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار