500هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت فعالیت می‌کنند.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آبادان گفت: ۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس سراسر کشور به عنوان سفیران سلامت فعالیت می‌کنند.
 محمداسماعیل مطلق افزود: سفیران سلامت با محور مدارس در راستای اجرای برنامه‌های ارتقاء سلامت و آگاهی‌بخشی ‌ به شهروندان و انجام راهکارهای خودمراقبتی فعالیت می‌کنند.
وی دانش آموزان را بهترین سفیران سلامت در کشور دانست و گفت: سال آینده تحصیلی تلاش می‌شود که تمامی دانش آموزان کشور به عنوان سفیران سلامت معرفی شده و با همکاری وزارت آموزش و پرورش آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شود.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یکی از مهم‌ترین مشکلات این وزارت در حوزه سلامت را پایین بودن سطح سواد سلامت شهروندان جامعه خواند و افزود: ارتقاء آن منجر به افزایش امید به زندگی در کشور می‌شود.
مطلق گفت: ارتقاء امید به زندگی در جامعه یکی از کارهای است که پایه و اساس آن باید در مدارس شکل گیرد و به خانه و در سطح جامعه گسترش یابد که نتیجه آن افزایش امید و به زندگی و کاهش مرگ در کشور است.
 وی از دانش آموزان خواست به منظور کمک به خانواده و افزایش طول عمر پدر و مادر خود نمک را در سفره غذای خانواده کم کنند.
 برنامه‌های هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
 غلبه بر دیابت Beat Diabetes به عنوان شعار هفته سلامت امسال اعلام شده است.
 همه ساله بنا به وضعیت بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی جهان، کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی تصمیم می‌گیرند، شعار جدید را برای این روز انتخاب کنند،
 شعار امسال روز جهانی بهداشت (غلبه بر دیابت) است و برنامه‌های هفته سلامت نیز با محوریت این بیماری اجرا می‌شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.