بروز خشكسالی و آتش سوزی های جنگلی مكرر در آمریکا موجب شده 160 میلیون نفر از مردم این كشور درهوای آلوده تنفس كنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ 'جمعیت ریه آمریكایی'روز چهارشنبه با انتشار گزارشی هشدار داده است كه تداوم گرمایش جهانی درآینده نزدیك سبب افزایش خشكسالی ها و آتش سوزی های جنگلی وافزایش الودگی هوا بخصوص دربخش های زیادی از ایالت های غربی این كشور خواهد شد.

دراین گزارش با اشاره به این كه آلودگی هوا به مرگ های زودرس، سرطان ریه، آسم ،ضایعات قلبی –عروقی و مشكلات تناسلی منجر می شود گفته شده است كه شهر لس آنجلس آمریكا با وجود آن كه در 15 سال گذشته در بهترین شرایط خود از نظر آلودگی قرار داشته از نظر در صد آلودگی هوا یكی از آلوده ترین شهر های امریكا بشمار می رود.

بر اساس همین گزارش شهر لوس آنجلس در سال های اخیر با خشكسالی ها و آتش سوزی های جنگلی عمده ای روبرو بوده و همین مسئله میزان الودگی هوای این شهر را بیش از سایر نقاط آمریكا افزایش داده است.

علاوه بر شهر لس انجلس كه در صدر جدول 10 شهر آلوده این كشور قرار گرفته شهر های سالیناس ایالت كالیفرنیا، هونولولو پایتخت ایالت هاوایی ،برلینگتون در ایالت ورمونت و شهر المیرا در ایالت نیویورك دراین گزارش از جمله آلوده ترین شهر های آمریكا ذكر شده اند.

جمعیت ریه آمریكایی از همه ایالت های آمریكایی خواسته است تهدیدهای ناشی از آلودگی هوا را جدی گرفته و با اجرای تدابیرلازم و از جمله جایگزین كردن انرژی های پاكیزه از افزایش آلودگی هوا و بروز ضایعات تنفسی و بهداشتی فاجعه آمیز در این كشور جلوگیری كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
بیاید تهران تا هوای پاک وتازه بدم خدمبتان
آخرین اخبار