کتاب درآمدی بر جامعه‌شناسی دین در ایران تألیف علی ربانی خوراسگانی از سوی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در تبلیغ دین، مُبلغ با رفتارها و گرایش‌های مذهبی انسان‌ها مرتبط است و برای شناسایی جامعة مخاطب، به علوم و فنونی چون جامعه‌شناسی نیازمند است.

فریبرز راهدان اظهار داشت:اگر مُبلّغ مذهبی بخواهد به تعبیر امیرالمؤمنین(ع)، طبیب دوّار باشد، لازم است نخست، مخاطب خویش، نیازها و نوع رابطه‌های او را بشناسد وسپس پیام جانبخش دین را به او منتقل نماید.

وی افزود:این کتاب تلاشی است برای تبیین این مسیر و با جامعه‌شناسی تبلیغ که به شیوه‌های اجتماعی مؤثر در تبلیغ کالاها پرداخته و از ابزار رسانه در این زمینه بهره می‌برد، متفاوت است.

راهدان تصریح کرد:تاکنون کوشش مستمر و منظمی در موضوع جامعه‌شناسی تبلیغ دینی در ایران انجام نشده است که شاید این کتاب بتواند به این مهم بپردازد.

این اثر با 360 صفحه در قطع رقعی به قیمت هرجلد 17000 تومان به بازار کتاب عرضه شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.