به بهانه مبارزه با قاچاق کالا نمی‌توان مردم را بیکار کرد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ فرماندار هندیجان گفت: تعطیلی مبادلات مرزی در این شهرستان علاوه بر بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و امنیتی خطرناکی در پی خواهد داشت.
احمد جعفری نسب افزود: مبادلات مرزی در شهرهای ساحلی تنها راه درآمد، معیشت و رونق اقتصادی مرزنشینان است که موجب اشتغال زایی هزاران نفر در این شهر‌ها شده است.
 وی گفت: اگر راه در آمد و معیشت مرزنشینان هندیجان به هر شکلی تعطیل شود ۷۰ درصد مردم این شهرستان بیکار و آسیب‌های اجتماعی و امنیتی خطرناکی در پی خواهد داشت.
فرماندار هندیجان افزود: ایجاد قریب ۶۰۰ مغازه، پاساژ و ساخت و ساز جدید طی سه سال اخیر در هندیجان نشان از اهمیت مبادلات مرزی در توسعه این شهرستان دارد.
 جعفری نسب گفت: ما از قاچاق کالا دفاع نمی‌کنیم ولی باید اذعان کرد به بهانه مبارزه با قاچاق کالا نمی‌توان قریب ۴۰ هزار نفر را بیکار کرد.
وی افزود: برخی از مسئولین از ترس اینکه متهم به حمایت از قاچاقچیان شوند از حقوق مرزنشینان مردم دفاع نمی‌کنند.
 فرماندار هندیجان گفت: باید بین قاچاقچی و مردم مرزنشین که صاحبان اصلی این انقلاب می‌باشند و از مرزهای کشور صیانت و دفاع می‌کنند تفاوت قائل شد.
 حدود دو هفته است که تعطیلی مبادلات مرزی در هندیجان تعداد زیادی از فعالان در این حوزه شامل کارگر، رانندگان وانت، کسبه، تجار را بیکار نموده و مشکلات زیادی برای معیشت آن‌ها به وجود آورده است.
شهرستان هندیجان با جمعیت ۴۵ هزار نفر در جنوب خوزستان قرار گرفته و فعال بودن مبادلات مرزی در سه سال اخیر موجب رونق اقتصادی در این شهرستان شده است.
 انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، هندیجان ، بیکاری ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.