شورای امنيت افغانستان اعلام كرد كه از اين پس جنگ با طالبان بر صلح و گفت وگو اولويت دارد.

جنگ با طالبان بر صلح اولويت داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اين راهبرد دولت وحدت ملي افغانستان دو روز پس از انفجار مهيب كابل در مقابل اداره دهم رياست امنيت ملي و در نزديكي وزارت دفاع افغانستان كه به كشته شدن 67 تن و مجروح شدن 347 تن انجاميد، اتخاذ شده است.

«ثواب» غورزنگ» سخنگوي شوراي امنيت ملي افغانستان گفت كه كساني كه جنگ با دولت را انتخاب كرده اند، نابود خواهند شد.

پيشتر «عبدالله عبدالله» رئيس اجرايي دولت افغانستان گفته بود كه گروه طالبان راه جنگ را در اين كشور انتخاب كرده است، اما تاكيد كرد كه آنان به هدف خود نخواهند رسيد و سركوب خواهند شد.

گروه طالبان در پاسخ به درخواست چهار كشور افغانستان، پاكستان، چين و امريكا براي انجام گفت و گوهاي مستقيم با دولت افغانستان و سهيم شدن در عرصه قدرت سياسي از راه مسالمت آميز با انتشار اطلاعيه اي گفت كه تا تحقق نيافتن خواسته هايش در گفت و گوهاي صلح شركت نمي كند.

طالبان خروج نيروهاي خارجي از افغانستان، خارج شدن نام اين گروه از فهرست سياه سازمان ملل و آزادي زندانيان خود را از پيش شرط هاي حضور در گفت و گوهاي صلح عنوان كرده بود.
نماينده دائم افغانستان در سازمان ملل، پس از انتشار اين اطلاعيه طالبان، اعلام كرد كه سازمان ملل حاضر نيست نام گروه طالبان را از فهرست سياه اين سازمان خارج كند.

گروه طالبان كمتر از يك ماه پس از انتشار اطلاعيه خود مبني بر شركت نكردن در گفت و گوهاي صلح، از آغاز عمليات بهاره در سراسر افغانستان خبر داد، اما در بسياري از مناطق نتوانست به اهداف خود كه به گفته منابع افغان تصرف سرزمين است، دست يابد.

ژنرال «قدمشاه شهيم» فرمانده ارتش افغانستان پس از انفجار انتحاري روز سه شنبه كابل گفت كه گروه طالبان براي جبران شكست ها و سركوب نيروهاي اين گروه در استان «بدخشان»، «قندوز» و «كنر» دست به عمليات انتحاري و كشتن بي گناهان زده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار