ویدئو بخشی از تونل‌هایی که قاچاقچیان در تپه باستانی طالب آباد شهر ری حفر کرده‌اند اما رئیس میراث فرهنگی شهرری این خبر را تکذیب می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز اخباری پیرامون حفاری غیر مجاز در تپه طالب آباد توسط قاچاقچیان منتشر شد و البته عکس و فیلم نیز از این حفاری در سایت‌ها و فضای مجازی منعکس شد که نشان از حفاری غیرمجاز در این منطقه می‌داد اما محمدرضا رحیم زاده رئیس میراث فرهنگی شهرری در گفتگو با خبرنگار ما در تکذیب این موضوع گفت: تا کنون که ما در شهرری حضور داریم چنین حفاری صورت نگرفته چراکه گشت‌های یگان حفاظت به صورت مدام در حال گشت زنی هستند.

وی  افزوذ: نزدیک به تپه طالب آباد زمین کشاورزی است و دسترسی به این مکان راحت نیست  اما 8 سال پیش حفاری‌هایی صورت گرفته بود که قاچاق چیان چیزی پیدا نکردند.

حفاری غیرمجاز در تپه طالب آباد شایعه یا واقعیت؟ + فیلم

رحیم زاده در پاسخ به اینکه این مکان محلی برای پیست موتور سواری شده بیان کرد: ما هر موقع شاهد چنین اتفاقی باشیم که موتور سواری در آنجا حضور دارد آنها را از محوطه دور می‌کنیم.

حفاری غیرمجاز در تپه طالب آباد شایعه یا واقعیت؟ + فیلم

بنابر این گزارش ویدئو منتشر شده بخشی از تونل هایی که قاچاقچیان در تپه باستانی طالب آباد شهر ری حفر کرده اند را نشان می دهد. قاچاقچیان در حالی مشغول حفاری این تپه هستند که این تپه باستانی در فهرست آثار ملی ثبت شده است. با این حال تاکنون کاوش باستان شناسی روی این تپه باستانی صورت نگرفته و  هیچگونه حفاظتی از آن نمی‌شود.



لینک دانلود

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار