رئیس کانون راهنمایان گردشگری گفت: امروز با وجود رشد شبکه‌های اجتماعی، همچنان وبلاگ‌نویسان نقش مهمی در معرفی صنایع دستی و فرهنگ هر منطقه دارند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آرش نورآقایی رئیس کانون سراسری راهنمایان گردشگری از برگزاری نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی جزیره قشم خبر داد و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه‌ قشم با همکاری کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، اولین جشنواره‌ سفرنامه‌نویسی بلاگرها را در جزیره‌ قشم برگزار می‌کند چرا که در شرایط فعلی و با وجود گسترش شبکه‌های اجتماعی، همچنان وبلاگ‌نویسان می‌توانند نقش مهم و موثری در معرفی جاذبه‌های گردشگری و آداب و رسوم و خوراکی‌ها و صنایع دستی مردم یک منطقه داشته باشند.

وی گفت: امروز با وجود رشد شبکه‌های اجتماعی، همچنان وبلاگ‌نویسان نقش مهمی در معرفی صنایع دستی و فرهنگ هر منطقه دارند.


رئیس کانون سراسری راهنمایان گردشگری به چگونگی  شکل‌گیری جشنواره وبلاگ‌نویسان اشاره کرد و افزود: ما ابتدا پیشنهاد دادیم تا برای معرفی بیشتر جزیره قشم، سه‌گانه‌ای را به اجرا درآورند. اول این‌که در قالب یک جشنواره از وبلاگ‌نویس‌ها و خبرنگاران و داوران دعوت کنند تا به قشم بیایند و با آن آشنا شوند و درباره این جزیره بنویسند. دوم قرار است یک استارت‌آپ گردشگری و همچنین یک همایش بین‌المللی در زمینه اکوتوریسم در قشم برگزار شود.

به گفته نورآقایی، وبلاگ‌نویسان طی انتشار یک فراخوان در نخستین جشنواره سفرنامه‌نویسی قشم شرکت کرده‌اند و قرار است دو روز به سیر و سفر در جزیره بپردازند و با مردم و آداب و رسوم و صنایع دستی این منطقه و همچنین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن آشنا شوند. از سوی دیگر، بلاگرهایی در این سفر شرکت می‌کنند که وبلاگ مرتبط دارند و به طور مستمر می‌نویسند.

این پژوهشگر و راهنمای گردشگری به ارتباط میان صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و افزود: ما تا به نقاط مختلف سفر نکنیم با صنایع دستی و فرهنگ مردم آن آشنا نمی‌شویم و چه خوب اگر ما به هر شهری که می‌رویم، چیزی را با خود به ارمغان بیاوریم که یادآور فرهنگ و شرایط فرهنگی آن شهر و دیار است؛ اینجاست که معرفی صنایع دستی هر منطقه به گردشگران اهمیت پیدا می‌کند و لازمه این کار تبلیغ و صرف هزینه است.

وی افزود: به عبارتی متولیان میراث فرهنگی و صنایع دستی و رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما باید به اهمیت صنایع دستی و معرفی و تبلیغ آن به عنوان بخشی از فرهنگ و هنر ایران زمین پی ببرند و گردشگران داخلی و خارجی را به خرید این نمادهای فرهنگی به جای هر سوغات دیگری تشویق کنند. گرچه در این میان نمی‌توان از نقش وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی در تشویق مردم به سفر و حمایت از صنایع دستی غافل شد.


منبع: مهر

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.