مدیر روابط علمی و بین المللی دانشگاه امیرکبیر گفت: این دانشگاه در حوزه بین الملل بیشتر به درآمدزایی توجه می کند تا بتواند کمبود بودجه را تا حدی جبران کند.

امیر گلرو مدیر روابط علمی و بین المللی دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهداف این دانشگاه گفت: این اهداف هم برای رونق دانشگاه در حوزه‌های علمی و پژوهشی و هم برای تامین بودجه است.
 
وی در خصوص برنامه‌ریزی برای این اهداف بیان کرد: یکی از کارهای لازم برای رونق دانشگاه در حوزه‌های علمی و پژوهشی، برقراری ارتباط با دانشگاه‌های خارجی است. همچنین همراه با همکاری‌های دوطرفه، یکسری از بودجه‌هایی که از سایر کشورها می توان جذب کرد و بودجه‌هایی که در داخل کشور وجود دارند را برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی استفاده می کنیم.

گلرو ادامه داد: دانشجویان را بیشتر به شرکت در برنامه‌های مشترک ترغیب می کنیم تا این‌که بخواهیم آنها را به کشورهای دیگر بفرستیم، در این صورت هم به نفع دانشگاه است و هم می توانیم روابط گسترده‌ای داشته باشیم. 

مدیر روابط علمی و بین المللی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به مدیریت کمبود بودجه این دانشگاه در سال 95 اظهار داشت: در حوزه بین الملل برای دانشگاه درآمدزایی می کنیم، در واقع با جذب دانشجویان بین المللی در این حوزه فعالیت کرده و با برنامه‌های متنوع برای دانشجویانی که چه بصورت بین المللی و چه بصورت داخلی وارد سیستم می شوند، برای دانشگاه بودجه جذب می کنیم.

وی عنوان کرد: در دانشگاه امیرکبیر در حدود 175 دانشجوی بین الملل از کشورهای مختلف داریم که درصد بالایی از آنها مربوط به کشورهای عراق و لبنان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.