درحال نزدیک شدن به ساعات پایانی اعتکاف و لحظه وداع دانشجویان معتکف با مساجد هستیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، معتکفین که تازه با مساجد مستقر در آنها و همراهان جدیدشان خو گرفته اند، ساعاتی دیگر باید کوله بارشان را مهیای رفتن کرده و افطار امروز خود را با وداع ایام البیض همراه کنند. آنان کم کم آماده وداع با هدیه الهی می شوند تا پس از آن زندگی را از دریچه جدیدی بنگرند.

با حضور در جمع معتکفین، حس و حال معنوی خاصی به انسان دست می دهد و هرکس فارغ از درگیری های روزمره، مشغول راز و نیاز با معبود خویش بوده و خودش را برای زندگی به سبک بهتر آماده می کند.

همه ساله مساجد دانشگاه ها محل اعتکاف دانشجویان و جوانان این مرز و بوم است که با عشق لاید الوصفی در جهت تذهیب نفس معتکف می‌شوند تا با عبادت خداوند بتوانند آینده‌ای روشن و زیبایی را برای خود تعریف کنند.

اعتکاف دوستی و نورانیت می آورد
 وقتی که وارد مسجد دانشگاه امیرکبیر شدم دیدم معتکفین در کنار یکدیگر همانند دوستانی چندین ساله و صمیمی اسکان کرده و هر یک در کنار وسایل شخصی شان بیتوته کرده و در حال انجام کارهای مد نظر خودشان هستند.

در یک سمت از مسجد افرادی را دیدم که به دلیل شب زنده داری و راز و نیاز با خداوند متعال در حال استراحت و دراز کشیدن بودند و در سمت دیگر معتکفینی را دیدم که با داشتن سن کم در مسجد دانشگاه حضور یافته و علاوه بر انجام عمل روزه به مطالعه کتابهای درسی شان پرداخته و خود را برای امتحانات خرداد ماه آماده می کردند.

حضور پر رنگ نخبگان دانشگاهی در مراسم اعتکاف
وقتی که وارد وسط مسجد شدم یک دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک را پیدا کردم که خالصانه و با تواضع در حال خواندن مفاتیح الجنان بود و دانش اموزان زیادی را گرد خود جمع آوری کرده بود وقتی از او پرسیدم که علت حضور خود به عنوان یک فرد معکتف چیت؟ در جواب به من گفت که من در این مراسم شرکت کردم زیرا بندگی خدا نخبه و غیر نخبه ندارد و من آرزوم در پایان این مراسم این است که بتوانم بنده خوبی برای خدا باشم و بتوانم نمره خوب بندگی را کسب کنم.

پاک شدن انسان حاصل اعتکاف افراد 
در مسجد دانشگاه امیرکبیر افراد زیادی حضور داشتند از جمله یک طلبه که در حال خواندن پایه 8 حوزه بود و زمانی که به پیش او رفتم و از حال و هوای اعتکاف پرسیدم به من گفت که اعتکاف مرا به خدا خیلی نزدیک می‌کند و به علت آنکه از متعلقات دنیا دور می‌شوم یک آرامش خاصی در من ایجاد می‌شود.

استقبال فراوان نوجوانان از اعتکاف 
در مسجد دانشگاه امیر کبیر  دانشجویانی دیدم که با تبلت یا لپ تاب در حال مرور درس  های دانشگاهی خود بوده و هم از درس و دانشگاه عقب نمانند و هم بتوانند بندگی خدا را به نحو احسنت انجام دهند.

در این مسجد علاوه بر دانش آموزان و دانشجویان جوان اساتید دانشگاه در این مراسم شرکت کرده تا به همگان نشان دهند که اعتکاف و بندگی خدا و همچنین طلب مغفرت پیر و جوان و استاد و دانشجو نمی‌شسناسد هم زمان که من با او به صحبت پرداختم او گفت که دانشجویان جوان بسیار نورانی تر از ما استادان هستند و من به حال و روز آنها غبطه می خورم.

حضور افراد متاهل با وجود داشتن فرزند شیر خوار
در میان افراد متعکف در مسجد دانشگاه افرادی بودند که با خانواده های خود معتکف شده بطوری که حتی برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت دخترشان از قسمت زنانه به پیش آنها می‌آمد و با این افراد به بازی می‌پرداختند.

با شرکت افراد در مراسم نورانی اعتکاف دل ها صیقل داده می شود و آماده بندگی معبود حق در مسیر زندگی فردی و اجتماعی می شود و فرد روزه دار با شرکت در این اجتماع عبادی مذهبی تمرین مشارکت و همفکری می کنند و این روند اثرات بسیار مثبتی در زندگی انسان دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.