رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: بمناسبت هفته سلامت در تمامي بيمارستانهاي سيستان و بلوچستان چادرهاي سلامت برپا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دكتر محمود رضا ميري افزود: در اين چادرها اندازه‌ گيري قد، وزن، فشار خون، قند خون و نمايه توده بدني به طور رايگان به مردم ارائه مي ‌شود
وي خاطر نشان كرد: زنگ سلامت و همايش سفيران سلامت در مدرسه جابربن حيان در شهرستان زاهدان با هدف شناخت دانش آموزان از ديابت برگزار شده است.
وي با تاكيد بر فرهنگ سازي در حوزه سلامت گفت: براي نخستين بار در سيستان و بلوچستان كتاب رانه سلامت رونمايي شد كه در اتوبوس هاي شهرداري قرار گرفت تا شهروندان با خواندن مطالب اين كتاب اطلاعات عمومي خود در مورد اين بيماري را افزايش دهند.
وي ادامه داد: در اين كتاب مسابقه پيامكي طراحي شده است كه افراد مي توانند به اين سوالات پاسخ دهند و از طرف دانشگاه علوم پزشكي به برندگان مسابقه جوايز نفيسي اهدا خواهد شد.
وي با اشاره به راه اندازي كاروان سلامت در سيستان و بلوچستان گفت: گروهي از پزشكان و كارشناسان سلامت در ادارات و سازمانهاي دولتي و خصوصي حضور يافته و راهكارهاي پيشگيري از بيماري ديابت را تشريح مي كنند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان افزود: در بيمارستان بوعلي زاهدان كلينيك ديابت راه اندازي شده است كه به بيماران خدمات ارائه مي كند.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار