مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: همکاری و هم افزایی بین بخشی راهکار کاهش آسیبهای اجتماعی است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ سعید فریور در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه سیر صعودی آسیبهای اجتماعی می طلبد تا هم افزایی و مشارکت بین بخشی مصمم تر از همیشه پای کار بیاید اظهارداشت: بهزیستی به عنوان سازمانی تخصصی و حمایتی در مقوله کاهش آسیبهای اجتماعی بیش از پیش نیازمند مشارکت ارگانهایی چون دادگستری است.

فریور ضمن تشریح آخرین وضعیت استان در آسیبهایی چون طلاق و اعتیاد تصریح کرد: تجربه و علم اثبات کرده با توجه به فراگیری موضوع و نیز درجه اهمیت آن هم افرایی و مشارکت بین دستگاههای اجرایی می تواند در متوقف ساختن رشد آسیبهای اجتماعی بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به نتایج مطلوب حاصل شده تفاهمنامه با دادگستری استان افزود: مشارکت مناسب طرفین در طراحی و تدوین مداخلات مرتبط با پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و اولویت دار، توسعه و تعمیم برنامه مشاوره پیش از ازدواج و مداخلات تخصصی پیش از طلاق و خشونت و مشارکت در طراحی و استقرار الگوهای نوین درمان و کاهش آسیب اعتیاد از جمله محورهای فعالیتی این تفاهمنامه به شمار می رود.

فریور گفت: بهزیستی با بهره گیری از ظرفیتهای مطلوب انسانی و سخت افزاری آماده هر گونه همکاری با ارگانهای دخیل در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تقدیر از همکاریهای مطلوب بهزیستی با این نهاد اظهارداشت: فراوانی پرونده های موجود در دستگاه قضا بیانگر رشد آسیبهای اجتماعی است و راهکار کنترل این پروسه زیانبار همکاری بین بخشی و مشارکت مردمی است.

پرویز علیزاده گفت: ظرفیتهای خوبی در دستگاههای اجرایی وجود دارد که با همفکری و توجه نکردن به پاره ای از ملاحظات می توان مانع رشد سریع آسیبهای اجتماعی شد

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.