رئيس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: درحال حاضر 13 هزار سفير سلامت در سطح مدارس استان زنجان فعال هستند كه و هر كلاس درسی دارای سه سفير است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مقدمي با اعلام این خبر گفت: آموزش در خصوص بيماری های واگير و غيرواگير، آموزش بهداشت دهان و دندان و انجام فلورايد تراپي' وارنيش ' در مدارس ابتدايي از برنامه‌هاي اجرايي در سطح مدارس استان بوده است.

وی افزود: ايجاد پايگاه تغذيه سالم در سطح مدارس، اجراي برنامه‌هاي پيشگيري از پديكلوريس ' شپش سر' برنامه‌هاي ارتقاي سلامت نوجواني، طرح ملي دادرس و ايجاد تشكل‌هاي دانش آموزي را از ديگر برنامه‌هاي اجرا شده توسط اداره سلامت و تندرستي برشمرد.

رئيس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: 160 هزار دانش آموز در سطح مدارس استان زنجان در دوره‌هاي تحصيلي ابتدائي، متوسطه اول و دوم از آموزش‌هاي بهداشتي و سلامت بهره مند شده اند.

مقدمی اضافه کرد: در مدارسي كه داراي مربيان بهداشتي بوده اند اين آموزش‌ها توسط اين نيروهاي پرتلاش انجام شده و در مناطقي كه از اين نيروها بهره مند نبودند آموزش‌ها با توزيع بروشورها و پوسترهاي آموزشي با همكاري دانشگاه علوم پزشكي اين استان محقق شده است

وی تعداد دانش آموزان ابتدايي دختر و پسر تحت پوشش از فلورايدتراپي را 86 هزار نفر عنوان كرد و افزود: 90 هزار نفر از دانش آموزان اين مقطع تحصيلي نيز از آموزش‌هاي بهداشت دهان و دندان برخوردار شده اند.

رئيس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان يادآورشد: بر اساس آمار ارائه شده هر دانش آموز ابتدايي داراي پنج تا شش دندان پوسيده است كه اين وضعيت مطلوب نيسترئيس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: درزمان حاضر 13 هزار سفير سلامت در سطح مدارس استان زنجان فعال هستند كه و هر كلاس درسي داراي سه سفير است.

مقدمي با بيان اينكه 76 مدرسه در اين استان مجري سفيران سلامت هستند، خاطرنشان كرد: 130 هزار نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش برنامه هاي سفيران سلامت قرار دارند.

وي تاكيد كرد: مديران مدارس تا مهر امسال فرصت دارند تا نسبت به بهسازي فضاي بوفه، دريافت كارت بهداشت و استفاده از روپوش در پايگاه‌هاي سلامت آموزشگاه ها اقدام كنند.

رئيس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان به اجراي برنامه مبارزه با شپش سر در سطح مدارس اشاره كرد و گفت: اين استان رتبه اول در كنترل پديكلوريس' شپش سر' را دارد و اين برنامه در مناطق 14 گانه اجرا مي شود.

مقدمي يادآورشد: سال گذشته ميزان شيوع پديكلوريس در مدارس دخترانه پنج برابر مدارس پسرانه بود.

در پايان اين مراسم از 18 دانش آموز برگزيده سفيران سلامت از نواحي 14 گانه و دو نفر از مجريان سفيران سلامت در اين نواحي تجليل شد.

20نفر از دانش آموزاني كه در زمستان سال گذشته در مسابقه نقاشي و داستان نويسي با موضوع شيوع بيماري آنفلوانزا شركت كرده و برگزيده شدند، دانش آموزاني كه به مسابقه جهاني ديابت آثار فرستاده اند و 10 نفر از دانش آموزاني كه در برنامه پايگاه تغذيه سالم به تهران معرفي شده اند تجليل شدند.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.