رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی گفت: متاسفانه آمار‌های موجود روند رو به رشد سرطان درسطح کشور و استان را نشان می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر نسرین امیری‌فرد گفت: فاکتورهای بسیاری در زمینه ابتلا به سرطان دخیل ند، گفت: یکی از مهم‌ترین این عوامل نوع رژیم غذایی است و به طور معمول رژیم‌های غذایی پر از چربی و گوشت و کم فیبردر ابتلای فرد به سرطان موثرند.

رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی گفت: علاوه بر نوع رژیم غذایی، عوامل دیگری مانند میزان تحرک، چاقی و اضافه وزن و مصرف دخانیات نیز در ابتلای فرد به سرطان دخیل هستند.

امیری فرد به بالا بودن میزان سرطان در غرب کشور اشاره کرد و افزود: در مجموع موارد بیماری سرطان در غرب کشور بالاست .

وی افزود: در حال حاضر 16 تخت در بخش آنکولوژی بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه وجود دارد و تعدادی تخت نیز در بخش شیمی درمانی این بیمارستان موجود است و در مجموع تعداد تخت‌های موجود برای بیماران سرطانی استان کافی نیست.

امیری‌فرد به وعده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مبنی بر ساخت مرکز تیپ 2 سرطان اشاره کرد و افزود: قرار است در این مرکز 200 تخت شیمی درمانی و آنکولوژی داشته باشیم که قطعا تا حد زیادی مشکلات ما را در این زمینه رفع می‌کند.

رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان کرمانشاه به کمبود دستگاه رادیوتراپی در استان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تنها یک دستگاه رادیوتراپی در استان داریم که قطعا جوابگوی نیاز بیماران خود استان هم نیست و این در حالیست که تقریبا تمام بیماران استانهای ایلام و لرستان و بخشی از بیماران استانهای همدان و کردستان نیز برای رادیوتراپی به کرمانشاه می‌آیند.

وی تعداد دستگاه‌های رادیوتراپی مورد نیاز استان را چهار دستگاه اعلام کرد و افزود: با تامین این تعداد دستگاه تا حدی مشکل صف‌های طولانی رادیوتراپی در استان کم می‌شود.

رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان کرمانشاه به داروهای مورد استفاده بیماران سرطانی هماشاره کرد و افزود: با طرح تحول سلامت مقرر شد تا داروهای شیمی درمانی بیماران سرطانیو خدمات بستری آنها رایگان شود.

امیری فرد در ادامه با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان انجمن نوپایی است، گفت:در این زمینه به طور جد نیاز مند حمایت خیران هستیم.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، مبتلا ، سرطان ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.