مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی یادواره سال " دولت و ملت ، همدلی و همزبانی" با رقابت دانش آموزان هنرمند استان در گروه های نمایشی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رییس اداره فرهنگی و هنری با اعلام این خبر گفت: این دوره از مسابقات با هدف تقویت استعدادهای دانش آموزان، ارتقاء اعتماد به نفس و مشارکت جویی پاسداشت هنرهای بومی و محلی ، آشنایی با قابلیتهای مناطق و نواحی استان و در نهایت رقابت گروه های برتر در بخش هنرهای نمایشی(نمایش صحنه ای، نمایش نامه خوانی، عروسکی و نقالی) و هنرهای آوایی(سرود، تکنوازی و آواز ویژه پسران) برگزار می گردد.

شعبانی افزود : پیش بینی می شود تعداد 800 نفر دانش آموز دختر و پسر در دوره اول و دوم متوسطه در این مرحله از مسابقات حاضر باشند.

وی تصریح کرد: مناطقی که امتیاز ورود به بخش مسابقات حضوری را در مرحله بازبینی فیلمهای رسیده کسب کرده اند میهمان دبیرخانه این دوره هستند. در نهایت گروههای برتر حائز رتبه اول ، نماینده استان جهت رقابت در مرحله ی کشوری مسابقات مذکور خواهند بود. شایان ذکر است استانهایی به مرحله ی حضوری( کشوری) دست خواهند یافت که از مرحله بازبینی فیلم آثار ارسالی به دبیرخانه کشوری و کسب امتیاز لازم جهت راهیابی به این مسابقات گذشته باشند.

رییس اداره فرهنگی و هنری استان زنجان افزود: روز اول مسابقات ، دانش آموزان پسر در رشته هنرهای نمایشی گرایش صحنه ای ، عروسکی و نمایشنامه خوانی هنرهای خود را برای رقبای سایر مناطق ارائه کرد ند و در پایان جشنواره از مجموع آثار گروهای حاضر در این دوره، نتایج زیر به دست آمد:

در بخش نمایش صحنه ای آموزشگاه تلاش ابهر در گروه متوسطه دوره دوم موفق به کسب رتبه اول و آموزشگاه شاهد پیامبر اکرم(ص) ناحیه 2 حائز رتبه دوم گردید.

در بخش هنرستان آموزشگاه شهید مطهری ناحیه 2 موفق به دریافت عنوان اولی تئاتر صحنه ای استان شد. همچنین در این گرایش آموزشگاه متوسطه دوره اول شاهد امام حسین(ع) ناحیه 2 نیز با ارائه یک نمایش جذاب ضمن کسب رتبه اول مورد تشویق حاضران و هیأت محترم داوران قرا گرفت.

در بخش نمایش عروسکی آموزشگاه امیر کبیر ناحیه 1 با کسب بیشتر ین امتیاز در جایگاه اول ایستاد و دبیرستان امام جعفر صادق(ع) طارم، دوم شد.

در بخش نمایش نامه خوانی نیز دانش آموزان هنرستان شهید رجایی خرمدره بر سکوی اول ایستاد. هنرستان خوارزمی خدابنده دوم شد . همچنین در بخش متوسطه نظری آموزشگاه شهید بهشتی ناحیه 2 رتبه اول را به دست آورد.

گفتنی است تا 8 اردیبهشت کانون فرهنگی و تربیتی سهرودی زنجان میزبان دانش آموزان هنرمند سراسر استان خواهد بود و مسابقات در رشته هنرهای نمایشی کار خود را با رقابت دانش آموزان ادامه خواهد داد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.