معاون شرکت پخش فراورده های نفتی زنجان از روند نزولی مصرف سوخت نیروگاه سلطانیه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مهندس حريقي با اشاره به روند مصرف نيروگاه سيكل تركيبي سلطانيه را نزولي گفت: ميزان مصرف نيروگاه در دوره زماني سال 89 تا 94 از يك روند كاهشي برخوردار بوده است .

وی افزود: ميزان مصرف سوخت نيروگاه در سال 89 در حدود 99 ميليون و 600 هزار ليتر بوده كه در سال 90 به حدود 123 ميليون و 600 هزار ليتر و سال 92 و 91 به ترتيب 166 ميليون و 300 هزار ليتر و 177 ميليون و 600 هزار ليتر افزايش يافته است .

وی ادامه داد: روند مصرف با گاز كشي شدن نيروگاه و بهره مندي از گاز طبيعي در اواسط سال 91 و برطرف شدن اعمال محدودیتها در استفاده در سنوات بعد روند کاهشی به خود گرفته است .

معاون شرکت پخش فراورده های نفتی زنجان با توجه به بهره مند شدن نيروگاه از گاز طبیعی و ارائه سوخت نفتگاز به عنوان سوخت جايگزين در نيروگاه روند مصرفي کاهش شده به طوري كه مصرف در سال 93 به 152 ميليون و 700 هزار ليتر و نهايتاً در سال 94 به 78 ميليون ليتر كاهش يافته است.

مهندس حريقي گفت:عليرغم اينكه مصرف نفتگاز در نيروگاه در سال 94 به 78 ميليون ليتر كاهش يافته ولي بعنوان سوخت جايگزين نيروگاه تخصیص و در مواردي از سال با شدت سرما و قطعي گاز نيروگاه در آذر بعنوان تنها سوخت مصرفي بوده بطوريكه در اين ماه درحدود 19ميليون ليتر نفتگاز جهت نيروگاه ارسال گرديده است .

وی ضمن ابراز خرسندي از روند گاز كشي در استان و بالطبع بهره مندي نيروگاه از گاز طبيعي و از طرفی روند كاهشي در مصرف نفتگاز عنوان کرد: اين شركت آمادگي دارد سوخت جايگزين مورد نياز نيروگاه استان را در مواقع ضروري بدون کوچکترین دغدغه تامين نمايد.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: سوخت ، سلطانیه ، نیروگاه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.