سفر دبیر کل گروه دی 8 به شهر مشهد

رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد گفت: دبیر کل گروه دی 8 (D8) به دعوت شهردار مشهد سفری یک‌روزه به شهر مشهد خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، حسین کشیری افزود:در این سفربا دبیر کل این گروه در مورد توسعه روابط با کشورهای عضو در زمینه‌های شهری، گردشگری، سرمایه‌گذاری و موضوعات مرتبط رایزنی می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث معرفی شهر مشهد ما نیاز به بسترسازی برای برگزاری اجلاس‌های بزرگ بین‌المللی داریم گفت :در این راستا باید از پتانسیل مختلف داخلی و خارجی استفاده کنیم و با توجه به فضای حاکم در منطقه، ما از تمام ظرفیت‌ها برای دعوت از شخصیت‌های جهان اسلام استفاده می‌کنیم.

رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد افزود: یکی از این ظرفیت‌ها سازمان‌ها و گروه‌هایی هستند که ایران در آنها عضویت دارد و به خصوص اینکه در این سازمان‌ها جایگاه ویژه نیز دارا باشد که جنبش عدم تعهد و گروهِ دی‌8 نمونه آن هستند.

گفتنی است؛ گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی ۸ (D۸) گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعهٔ اسلامی شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

دبیر گروه کشورهای اسلامی در حال توسعه معروف به دی 8 فردی ایرانی به نام سیدعلی موسوی است .

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.