آیت الله علم الهدی؛

ندای "العفو" آخرین حد درجه اعتكاف

امام جمعه مشهد گفت: حضرت زینب (س) در حالی كه عزیزانش در صحرای كربلا به شهادت رسیده یا اسیر دشمن شده بودند به درگاه خداوند ندای العفو سر داد كه این آخرین حد درجه اعتكاف بود.

ندای به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد علم الهدی در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی افزود: آیین اعتكاف نماد پاسداری مردم از ارزشهای دینی است و از انسان فردی نترس در خط مبارزه با غیرحق می سازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت:این آیین مانند رزمایشی است كه معتكفان آمادگی خود را برای اینكه همه چیز خود را در طبق اخلاص بگذارند، به منصه ظهور می رسانند.
وی بیان كرد: اعتكاف فقط به این سه روز ختم نمی شود بلكه اعتكاف مدت عمر انسان است و خودسازی او در این سه روز به همه عمرش تسری می یابد.
آیت الله علم الهدی، اعتكاف در جوار حرم مظهر رضوی را یك امتیاز بزرگ برای معتكفان خواند و گفت: در هر مسجدی كه شرایط اعتكاف وجود داشته باشد برگزاری این آیین ممكن است، اما امتیاز حضور در كنار ثامن الحجج (ع) برای شما رقم خورده كه چنین سعادتی نصیب دیگر معتكفان نشده است.
در سه روز اعتكاف در مسجد گوهرشاد برنامه هایی از جمله 66 حلقه معرفت، شش جلسه كارگاه نگرش سیستمی به دین، جلسات سخنرانی با حضور اساتیدی همچون حجج اسلام حسینی قمی، قرائتی، ماندگاری، حاج علی اكبری و فرحزاد اجرا شد.
قرائت زیارت امین الله، دعای ام داوود، مناجات خوانی و مراسم وداع معتكفین توسط مداحان اهل بیت (ع) را از دیگر برنامه های مراسم معنوی اعتكاف بود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.