به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، زنگ سلامت در 300 واحد آموزشی بروجرد نواخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مسئول بهداشت شبكه بهداشت و درمان بروجرد در آیین نمادین نواختن زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه آسیه بروجرد گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی است تا مردم با مراجعه به پزشك از سلامت جسمی خود از جمله كنترل بیماری های قند و چربی اطمینان حاصل كنند.

گودرزی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از مشكلات درمانی مردم برطرف و اغلب بیماران با كاهش هزینه های درمانی مواجه شده اند.

وی شعار امسال هفته سلامت مبنی بر غلبه در دیابت را یادآور شد و گفت: با توجه به تغییر سبك زندگی امروز بیش از هر زمان دیگری به چنین مناسبت ‌هایی نیاز داریم.

گودرزی سلامت را مقوله ای بسیار مهم برای جامعه بویژه دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان رعایت در تغذیه سالم و تحرك بدنی را كه می تواند نقشی مهمی در پیشرفت تحصیل داشته باشد، مورد اهتمام جدی قرار دهند.

مسئول بهداشت شبكه بهداشت و درمان بروجرد گفت: تغییر سبك زندگی و رژیم غذایی و گرایش به مصرف فست فودها و افزایش بی ‌تحركی منجر به افزایش بیماری ‌های غیر واگیر مانند دیابت شده است.

وی افزود: برای تغییر سبك زندگی به شیوه درست باید آموزش را از مدارس آغاز كرد و در این مورد بیشترین مسئولیت برعهده معلمان و مربیان است.

گودرزی پیاده روی خانوادگی و اجرای طرح ملی سوئیچ واكسن فلج اطفال را از برنامه های هفته سلامت در بروجرد اعلام كرد و گفت: واكسن های دو ظرفیتی در این طرح جایگزین واكسن های سه ظرفیتی فلج اطفال شده اند.

وی از اجرای طرح غربالگری دیابت با حضور كارشناسان بهداشت در برخی از ادارات و انجام آزمایش قند خون خبر داد و گفت: تعدادی افراد مشكوك به دیابت در این طرح شناسایی و برای ادامه درمان به مراكز درمانی معرفی شدند.

یكم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار