مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از جمع‌آوری 13 هزار انشعاب برق غیرمجاز در مناطق مختلف این استان طی سال جاری خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان داود راهزادی در نشست شورای فنی در یاسوج گفت: در سال گذشته 13 هزار برق غیرمجاز در مناطق مختلف این استان جمع‌آوری که نسبت به مدت مشابه رشد بیش از 10 درصد را نشان می‌دهد.
 
وی مهم‌ترین دلیل استفاده از برق‌های غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد را ساخت و سازهای گسترده در حوزه شهرها و فاصله‌دار بودن منازل مسکونی با شبکه‌های برق عنوان کرد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: وجود برق‌های غیرمجاز سبب هدرروی انرژی و وارد کردن خسارات به بیت‌المال می‌شود که در سال جاری برای جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز تدابیر ویژه اندیشیده شده است.
 
راهزادی، واگذاری انشعابات جدید در کمترین زمان ممکن، تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل، تعویض و جایگزینی کنتورهای معیوب و راه‌اندازی اکیپ‌های ویژه جمع‌آوری را از مهم‌ترین تدابیر برای جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز برشمرد.
 
وی در ادامه از تعویض و جایگزینی 10 هزار کنتور معیوب در یکسال گذشته برای کاهش نرخ تلفات در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر تعویض و کنتورهای عنوان شده، 857 کنتور برای جلوگیری از هدرروی انرژی در شبکه‌های روشنایی نصب شد.
 
راهزادی، جایگزینی 72 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار و توسعه 75 کیلومتر شبکه برق در کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر اقدامات برای کاهش نرخ تلفات انرژی ذکر کرد.
 
وی افزود: تعویض کنتورهای معیوب در کهگیلویه و بویراحمد به روز شده و از مشترکین می‌خواهیم در صورتی که کنتورهای برق آنها معیوب باشد به نواحی برق گزارش دهند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، بیشترین تلفات انرژی برق در این استان را مربوط به سه ماهه اردیبهشت، خرداد و تیرماه دانست.
 
انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.