مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مصرف آب در استان اردبیل بسیار بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ داوود نجفیان در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل اظهار داشت: میزان بارش‌های اخیر در سطح استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

وی گفت: با وجود افزایش بارش‌ها در سطح استان اما به دلیل مصرف بالای آب توسط مردم ما همچنان با چالش‌ها و مشکلاتی در این زمینه مواجه می‌شویم که اثرات و تبعات بسیار منفی را می‌تواند برای آینده استان و منابع زیرزمینی آب استان داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل مهمترین دغدغه و چالش کنونی را در مصرف آب فرهنگسازی دانست و بیان کرد: باید در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب فرهنگسازی لازم در سطح استان اردبیل انجام شود چراکه مصرف آب در استان اردبیل بسیار بالاتر از میانگین‌های مصرف بوده و ضروری است تا این الگوی مصرف اصلاح شود.

نجفیان تصریح کرد: استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در زمینه فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب امری مهم و ضروری بوده که باید در این زمینه همگان و به ویژه رسانه‌های استان تلاش همه‌جانبه‌ای داشته و مردم را از اثرات منفی اسراف در مصرف آب و عدم صرفه‌جویی آن آگاه کنند.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در 20 سال گذشته در استان اردبیل افزود:‌ در این مدت بیشترین سیلاب در شهرستان گرمی به وقوع پیوسته که علت این امر افزایش شخم در اراضی زراعی و غیرزراعی این منظقه بوده و برای جلوگیری از این امر باید شیوه شخم در این شهرستان تغییر یابد و در این زمینه مشارکت و همکاری کشاورزان و زارعان جلب شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، میزان ، مصرف ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.