نایب رئیس مركز خدمات سرمایه‌گذاری و مدیر كل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی از جذب 600 میلیون دلار سرمایه خارجی در استان در سال گذشته خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسینی میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب سال گذشته در استان را دو میلیارد و 580 میلیون دلار اعلام كرد .

وی با اشاره به نقش سرمایه‌گذاری در حل معضلات اجتماعی، ایجاد اشتغال و رفع بیكاری و به تبع آن بالا بردن رفاه جامعه اظهارامیدواری كرد: در دوره پسابرجام و با افزایش همكاری های اقتصادی ، شاهد رشد سرمایه گذاری خارجی باشیم.

حسینی با اشاره به رقابتی كه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی توسعه كشورهای در حال توسعه وجود دارد ، بر ضرورت هموار كردن زمینه جذب این سرمایه ها تاكید و اظهاركرد: ورود سرمایه خارجی همراه با دانش فنی ، روند توسعه را سرعت می بخشد.

وی با اشاره به نقش راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در هماهنگی و سرعت بخشی به اجرایی شدن طرح های اقتصادی در استان آذربایجان شرقی ، امكان سنجی طرح ها و پروژه های اولویت دار و مشخص كردن روش تأمین مالی پروژه ها را از الزامات دستیابی به اهداف توسعه‌ استان عنوان كرد .

حسینی با بیان اینكه داشتن اطلاعات به‌ روز‌‌ ‌ و امكان سنجی شده یكی از اركان اساسی در بازاریابی طرح ها و پروژه های نیازمند تأمین مالی از منابع مختلف از جمله فاینانس است ، اظهاركرد: موفقیت در جذب منابع مالی داخلی و خارجی بدون داشتن اطلاعات طرح ها و پروژه ها بطور عام و پروژه‌های زیربنایی بطور خاص ممكن نیست .

وی بر ترسیم نقشه راه تأمین مالی استان تاكید كرد و گفت: دستگاه صاحب پروژه باید مشخص كند از چه روش های تامین منابع مالی اعم از روش فاینانس و یا از طریق روش های ترتیبات قراردادی شامل B.O.T ،B.O.O و یا از سایر روش ها می خواهد استفاده كند.

حسینی اظهاركرد : به این ترتیب راه برای مركز خدمات سرمایه گذاری در ارائه پروژه ها و مذاكرات آتی با سرمایه گذاران هموار می شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.