هدفی که به دلیل آن به سینما و فیلمسازی روی آوردم، عدالت است.

داود خیام کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دغدغه و هدف اصلی من برای ورود به سینما و فیلمسازی٬ عدالت است. فیلم «ماحی» را هم به همین دلیل ساختم.

وی افزود: در حال حاضر نیز مشغول نگارش فیلمنامه‌ای دیگر با موضوع اجتماعی هستم.

خیام با اشاره به برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: ای کاش این اتفاق زودتر می‌افتاد. من از موافقان مستقل‌بودن این جشنواره هستم. چون وقتی بخش ملی و جهانی همزمان بود، بخش بین‌الملل در حاشیه قرار می‌گرفت. این جشنواره ۱۰ سال دیگر جواب می‌گیرد اما در حال حاضر هنوز جا نیفتاده و نمی‌توان در خصوص آن اظهار نظر کرد.

این کارگردان با اشاره به سیستم حاکم بر سینما گفت: هر سیستم و ایدئولوژی برای خود چهارچوب و قانونی دارد. نمی‌توان یک سیستم را به طور کلی نقد و بررسی کرد. اما مشکل سینمای مستقل ما پروانه ساخت است.

وی با بیان این مطلب عنوان کرد: وقتی با هزینه بخش خصوصی فیلم می‌سازیم، دیگر گرفتن پروانه ساخت یک معضل است. پروانه نمایش بحث مجزایی است که در مورد آن حرفی ندارم. 

خیام با اشاره به آسان شدن فیلمسازی در سال‌های اخیر گفت: دیگر دوره حلقه ۳۵ و فیلمسازی سخت تمام شده است. حالا که از این مراحل گذر کردیم؛ حالا سیستم سینما باید به روز شود.

کارگردان «ماحی» با اشاره به عملکرد مسئولان سینمایی اظهار داشت: عملکرد مسئولان خوب است. اینکه در  این سال‌ها سینما قصه‌گو شده٬ اتفاق خوبی است. من با سلیقه خودم «ابد و یک روز» و «اژدها وارد می‌شود» را پسندیدم. در کل سینمای ما نمره قبولی می‌گیرد و حالش خوب است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.