با حضور مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان و مسئولان شهرستان گلپایگان اتاق فرمان فوریت های پزشکی اورژانس 115 گلپایگان با اعتبار 700 میلیون ریال راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر ناصر رستمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان در مراسم افتتاح اتاق فرمان اورژانس گلپایگان اظهار کرد: اورژانس گلپایگان از زمان راه اندازی تاکنون(بیش از ۱۰ سال گذشته) با بهره مندی ازیک خط تلفن ۱۱۵ به ارائه خدمات به همشهریان عزیز می پرداخت که هنگام انجام ماموریتها، بعلت نداشتن اپراتور و عدم امکان  پاسخگویی به تماسهای همشهریانی که نیازمند به خدمات اورژانس بودند شکایتهای فراوانی در اینباره به ما می گردید.

وی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات بیشتر به همشهریان و افزایش تعداد پایگاههای اورژانس به ۲ پایگاه این مشکل کماکان وجود داشت تا اینکه اولین کاری که سال گذشته جهت حل این مشکل صورت پذیرفت رله کردن تلفن ۱۱۵ به موبایل همکاران ما بود تا در صورت نبود اپراتور، این عزیزان بتوانند به تماسهای مردمی پاسخگو باشند.

 وی با بیان اینکه عدم آنتن دهی موبایل در برخی موقعیتها باعث عدم پاسخگویی به تماسها می شد عنوان کرد: برای حل این مشکل تصمیم به راه اندازی اتاق فرمان اورژانس گرفته شد و بعلت کمبود زمان لازم و نداشتن جا، با تغییر کاربری پارکینگ آمبولانسها به اتاق فرمان و ساختن پارکینگ جدید برای آمبولانسها این امر محقق گردید.

دکتر رستمی اعتبار لازم برای راه اندازی این اتاق را ۷۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: کار اتاق فرمان برقرار نمودن یک ارتباط خوب با همشهریان است، بدین معنی که در صورت ارتباط شهروندان با تلفن ۱۱۵ ،فردی که در اتاق فرمان حضور دارد پس از تشخیص نیاز و یا عدم نیاز فرد مورد نظر به آمبولانس، با نزدیکترین پایگاه اورژانس به بیمار تماس حاصل می نماید تا به ایشان خدمات ارائه نمایند.

وی تصریح کرد: در واقع فردی که در اتاق فرمان است باید کاملاً بتواند یک ارتباط پزشکی و کمک پزشکی به فردی که با اورژانس تماس گرفته برقرار نماید و به وی توضیح دهد که این بیماری که شما دارید نیازمند به آمبولانس است و می تواند تا چند دقیقه دیگر منتظر آمدن آمبولانس بماند و یا بعلت طولانی بودن ماموریت، به هر وسیله ممکن مریض خود را به بیمارستان برساند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان ضمن ابراز امیدواری از اینکه پس از راه اندازی اتاق فرمان اورژانس، حتی یک شکایت از سوی همشهریان صورت نگیرد بیان کرد: خوشبختانه تمامی همکاران ما در اورژانس جهت راهنمایی مردم آموزشهای لازم را دیده اند و ما موظفیم با بهره گیری از ۴ دستگاه آمبولانس، ۲۴ ساعته جوابگوی تماسهای مردم باشیم و به دنبال ارتقای کیفیت خدمات ۱۱۵ و راهنمائیهای موثر به همشهریان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون بی سیم آمبولانسهای ما توانایی ارتباط با بی سیم دیگر آمبولانسها در اقصی نقاط شهرستان را دارد و فقط در شهرستان دو نقطه کور برای برقراری ارتباط وجود دارد که یکی از آنها منطقه ای در جاده تیکن و دیگری پس از تونل به سمت کوچری و در پایین سد می باشد.

رستمی با بیان اینکه نصب آنتن و تجهیزات در منطقه تیکن، ۲۵ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که در صدد تامین آن می باشیم تصریح کرد: مشکل جاده کوچری نیز پس از آبگیری سد جدید و زیر آب رفتن جاده قدیم مرتفع گردیده بطوریکه در جاده جدید با مشکلی مواجه نخواهیم بود.

وی با اشاره به کمک مجمع خیرین بهداشت و درمان گلپایگان، تصریح کرد: در طی یک سال گذشته تا کنون ۱۱ پروژه عمرانی، خدماتی، درمانی و بهداشتی در شهرستان گلپایگان افتتاح شده و درحال اتمام است.



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار