مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از اعلام آمادگی این مرکز برای فراهم کردن شرایط اورژانس هوایی شهرستان گلپایگان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غفور راستین در حاشیه افتتاح اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ گلپایگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سطح استان اصفهان ۱۲۵ پایگاه اورژانس فعال و ۱۵ اتاق فرمان به فعالیت مشغول می باشند.

وی با بیان اینکه اولین اتاق فرمان اورژانس ۱۱۵ در سال جاری در شهرستان گلپایگان راه‌اندازی و افتتاح شد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت بودجه و برابر بودن هزینه ساخت یک اتاق فرمان اورژانس ۱۱۵ با هزینه ساخت یک پایگاه اورژانس، امکان ساخت چند اتاق فرمان در یک سال در کل استان امکان پذیر نخواهد بود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت شبانه روز، ۶ هزار نفر امدادخواهی به پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در سطح استان انجام می‌شود که ۱۰ الی ۱۵ درصد از این تماسها منتج به امداد خواهی خواهد شد یعنی به طور متوسط ۶۰۰ اعزام به بیمارستانها صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۲۵ پایگاه اورژانس هوایی وجود دارد، عنوان نمود: ما اعلام آمادگی می نماییم در صورت امکان و فراهم شدن شرایط لازم گلپایگان نیز تحت پوشش اورژانس هوایی قرار گیرد.

دکتر غفور راستین در پایان خاطر نشان کرد: از سوی وزارت بهداشت و درمان قول خریداری یک بالگرد در سالجاری جهت پایگاه‌های اورژانس هوایی استان داده شده که در صورت تحقق، این امر برای کل کشور کمک کننده است.




انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار