با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و محققین دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز این دانشگاه 2 اختراع جدید به نام محققین این دانشگاه به ثبت رسید.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و محققین دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز این دانشگاه 2 اختراع جدید به نام محققین این دانشگاه به ثبت رسید.
داود معروفی افزود: «سنتز نانوكامپوزیت دی اكسید تیتانیوم، اكسید آهن (Fe2O3) و نقره با روش بارورسازی بهبود یافته با آلتراسونیك» یکی از این اختراعات است که به همت دکتر محسن مهدی‌پور قاضی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و مونا گله‌داری و سیدرشید میرمعصومی دو تن از دانشجویان كارشناسی ارشد و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به شماره 88094 به ثبت رسید.
وی افزود: اختراع دیگر را «سنتز نانوفتوكاتالیست صفحه‌ای شكل اكسید روی-اكسید آهن برای تصفیه پساب‌های صنعتی» می باشد
مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد : این اختراع نیز توسط دکتر محسن مهدی پور قاضی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و نوال شوشتری از دانشجویان كارشناسی ارشد این دانشكده و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به شماره 87525 به ثبت رسیده است.
دکتر محسن مهدی‌پور در توضیح این اختراعات گفت: اختراع اول یك روش ساده و مؤثر برای سنتز دی اكسید تیتانیوم با دی اكسید آهن و نقره با هدف تخریب آلاینده‌های آلی، دارویی، رنگ ها در فرآیند فتوكاتالیستی است.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان افزود : اختراع دوم هم در تصفیه انواع پساب‌های آلی صنعتی با روش فتوكاتالیستی كاربرد دارد و با توجه به اینکه تولید نانوفتوكاتالیست صفحه‌ای شكل بدون نیاز به حلال‌های آلی انجام می‌شود، مواد اولیه مورد استفاده ارزان قیمت و در دسترس است.
انتهای پیام / د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار